خبرگزاری کار ایران

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری خبرداد:

استقبال 3 هزار و 400 نفر از مسافران نوروزی از تور ساری گردی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۴۵۵

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری ، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 3 هزار و 400 مسافر از جاذبه های تاریخی وگردشگری ساری دیدن کردند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، رضا مردانی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی استان در ساری از تورهای  یکروزه ساری گردی در مرکز استان از استقبال 3 هزار و 400 نفرمسافر از تور ساری گردی خبر داد و اظهار داشت : این تورها در دو نوبت صبح و عصر هر روز  به صورت رایگان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند.

وی افزود: این تورها  با هدف آشنایی مسافران  نوروری  از جاذبه ها و اماکن تاریخی  وگردشگری مرکز استان از سوی شهرداری ساری شکل گرفت.
از استقبال مسافران و گردشگران خارجی از این تورها خبر داد و افزود: تاکنون گردشگران کشورهای افریقای جنوبی ، امریکا و اتریش همراه با تور ساری گردی از اماکن دیدنی و تاریخی مرکز استان دیدن کردند.
سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری ، گفت: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از تور ساری گردی  2 دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل افزوده شد.
وی  ادامه داد: بازدید از خانه کلبادی، حمام وزیری  ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد و ساحل فرح آباد  رااز جمله اماکن اماکنی است که مسافران نوروزی از آن دیدن می کنند.
مردانی توزیع بسته های فرهنگی در قالب معرفی جاذبه های تفریحی و تاریخی مرکز استان را از دیگر برنامه های این فعالیت فرهنگی عنوان کرد و افزود: اجرای موسیقی و برنامه های سنتی  بومی برای مسافران از دیگر برنامه هایی است که برای مسافران نوروزی اجرا می شود.
وی معرفی و احیای فرهنگی و آیین های بومی و محلی مازندران را از جمله اهداف برگزاری این تور عنوان کرد و گفت: بسته فرهنگی همراه با معرفی جاذبه های ساری به مسافران نوروزی ارائه می شود.
مردانی گفت: راهنمای سفر ملبس به لباس سنتی  جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر را به مسافران نوروزی معرفی می کند و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی از دیگر خدمات به مسافران نوروزی است.
وی  ضمن اشاره به همکاری ستاد اسکان فرهنگیان  در برگزاری تورهای ساری گردی ،افزود: اجرای موسیقی زنده همه روزه ساعت 5 بعدازظهر در بوستان ملل از برنامه هایی است که شهرداری برای مسافران و گردشگران اجرا می کند.
وی از اجرای تورهای مذهبی در بقعه امام زاده عباس، امام زاده یحیی و پهنه کلا  ساری  برای مسافران نوروزی  در قالب تورهای ساری گردی خبر داد.
 به گفته مدیر تورهای گردشگری ساری گردی برپایی تور ساری گردی از 28 اسفند ماه شروع و تا پایان 12 فرورین ماه 95 ادامه دارد.
خانه کلبادی، بقعه امام زاده عباس، بقعه پهنه کلا، چشمه باداب سورت، حمام وزیری ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد، ساحل خزرآباد، مسجد مصطفی خان، نوباغشاه ساری، برج رسکت و سد سلیمان تنگه از اماکن دیدنی و تاریخی ساری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز