خبرگزاری کار ایران

فرهادی خبر داد؛

توسعه باغات در اراضی شیبدار در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۴۳۶

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت:توسعه باغات در اراضی شیبداریکی از سیاست های خوبی که در حال حاضر جهاد کشاورزی پیگیر آن است.

به گزارش ایلنا از قائم شهر فرزین فرهادی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از معضلات کشورهای در حال توسعه از بین رفتن منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع است اظهار داشت: ایران نیز از این قاعده مثتثنی نیست و جهاد کشاورزی بدنبال آن است که باغات را در اراضی شیبدار توسعه دهد.

وی افزود: در راستای این سیاست، حدود 60 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان در مناطق واسکس، شهرودکلا، متون کلا و سید ابوصالح شناسایی شد و در حال حاضر مشغول غرس نهال مثمره و انواع سیاه بیشه در این باغات هستیم .

فرهادی اظهار داشت: کشور و استان ما به این توسعه نیاز دارد چراکه در  مناطق کوهپایه ای با یک بارندگی اندک بستر رودخانه انباشه از گل و لای می شود که همان  خاک زراعی و ارزشمند است که از بالادست شسته می شود و به سمت پایین حرکت می کند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر هدف از توسعه باغات در اراضی شیبدار را تثبیت خاک و مقاوم کردن آن در برابر بارش برشمرد و تصریح کرد: با این کار پوشش گیاهی قویتر می شود و مانع از برخورد ذرات باران با زمین می گردند و از طرفی دیگر کشاورزان و بهره برداران از زمین محصول بهتری برداشت می کنند.

وی ادامه داد: این کار در اراضی بالای 10 هکتار انجام می شود و تأمین آب و فنس کشی آن را برای کشاورزان انجام می دهیم و کشاورزان نگهداری و بهره برداری را بعهده دارند .

با توجه به سطح زیاد مرکبات در استان و اینکه غریب به 2 میلیون تن مازاد نیاز مملکت تولید داریم توسعه باغات درختان سیاه بیشه در دستور کار دولت  جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه قائم شهر یکی ازبزرگترین تولید کننده سیاه بیشه در استان است اظهار داشت: می توان از این فرصت استفاده بهینه نمود.

فرهادی اظهار داشت: توسعه صادرات در دستور کار دولت قرار دارد و فرایندهای پسابرجام موجب شد تا بازارهای روسیه به روی ایران باز شود و دولت بدنبال این است بازار محصولات دامی، لبنی و مرکبات را در آنجا در اختیار گیرد.

 وی در پایان گفت: به افرادی که می خواهند در صنایع تبدیلی در بحث میوه و مرکبات فعالیت کنند تسهیلات ویژه داده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز