خبرگزاری کار ایران

در ده‌ماهه سالجاری؛

622نفرقربانی حوادث رانندگی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۹۲۲

در ده ‌ماهه امسال، 622 نفر در حوادث رانندگی مازندران جان خود را از دست داده‌اند.

در ده ‌ماهه امسال، 622 نفر در حوادث رانندگی مازندران جان خود را از دست داده‌اند،که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 637نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 2درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل پزشکی‌ قانونی استان ، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه از مجموع تلفات حوادث رانندگی ده ‌ماهه امسال در مازندران 498 نفر مرد و ما بقی زن  هستند تصریح کرد :ساری با 115 ،بابل با 91 و آمل با 82 نفر بیشترین و رامسر با 7  مورد کمترین شهرها هستند.

در این گزارش با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت در ده ‌ماهه امسال آمده است: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 439 مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن  با 150 مورد در تصادفات درون شهری، 33 مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به اینکه 80 درصد کشته شدگان تصادفات رانندگی در ده ماهه سالجاری را مردان تشکیل دادند افزود :از این تعداد 195 مورد موتورسوار ،177 مورد سرنشین ،118مورد موتورسوار ،114 مورد راننده و 18 مورد دوچرخه سوار هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود : تعداد 13هزار 120 نفر در ده ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی مصدوم شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد : در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات در جاده‌های برون شهری، رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان  و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز