خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری تاکید کرد؛

دستور وزیر صنعت در عملیاتی شدن مرکز نمایشگاه‌های مازندران عملیاتی شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۵۷۷

فرماندار ساری با بیان اینکه احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری، در سفر اخیر ریاست‌‌جمهوری به استان مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه در این زمینه دستور وزیر صنایع را هم داریم، گفت: دستور وزیر صنعت در این زمینه باید عملیاتی شده و ساری دارای مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، احمد حسین‌زادگان در جلسه بررسی روند احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی، اظهار کرد: صنایع و شرکت‌های متعددی در ساری داریم که صاحب پروانه فعالیت هستند اما شهرک صنعتی ما مانند شهرک ارواح است و دود سفیدی از کارخانه‌ها بلند نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسئله باعث بروز مشکلات در حوزه کارگری و اجتماعی می‌شود، افزود:‌ در حال حاضر با اجرایی شدن برجام و رفع مشکلات هسته‌ای، موانع گمرکی و محدودیت‌هایی که از جانب تحریم‌ها گریبانگیر تجار و صنایع می‌شد به مرور در حال رفع شدن است.

فرماندار ساری با بیان اینکه صنعت، مهمترین بخش در رسیدن به توسعه اقتصادی است، گفت: بسیاری از واحدها در دهه گذشته تسهیلاتی دریافت کردند و به لحاظ  لوازم سخت‌افزاری، تجهیز شدند اما اغلب مشکل نقدینگی و بدهی بانکی دارند و اگر بتوانیم موانع را رفع کرده و برای این واحدها فرصت بازپرداخت بگیریم شاید فعال شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه صنایع، سرمایه‌گذاری و تولید در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد توجه شخص رئیس‌جمهوری است.

حسین‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری، در سفر اخیر ریاست‌‌جمهوری به استان مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه در این زمینه دستور وزیر صنایع را هم داریم، ادامه داد:‌ با سرمایه‌گذار این مرکز هم نشستی داشتیم که البته بخشی از کار را شروع کرده و توانایی انجام این کار را دارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که بسیاری از واحدهای صنعتی در استان تعطیل هستند، کارخانه این سرمایه‌گذار، فعال است، خاطرنشان کرد: کار سرمایه‌گذاری باید به دست کسی سپرده باشد که اهلیت این کار را دارد.

فرماندار ساری با بیان اینکه جلب و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: باید ساز و کار ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را نهادینه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان در بین مراکز استان‌ها است که مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی ندارد، افزود:‌ احداث این مرکز که مورد تاکید وزیر صنعت است باعث رونق و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذار مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران پیش‌بینی شود، گفت: با همکاری بین بخشی، مشکلات را رفع کنیم و آرزوی مردم ساری برای احداث مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی محقق شود.

وی با اشاره به مناسب بودن جا گیری مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران و مناسب بودن جاده دسترسی به این نمایشگاه، تصریح کرد:‌ وقتی مجوز وزارتخانه را هم داریم احداث نشدن این نمایشگاه به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های مرتبط است.

فرماندار ساری با بیان اینکه کلنگ این مجموعه بارها به زمین زده شده، ادامه داد: 10 سال قبل وقتی فرماندار ساری بودم اقدامات احداث این مرکز آغاز شد اما امروز که مجدد در این مسئولیت قرار گرفته‌ام و این مرکز دو بار دیگر هم کلنگ‌زنی شده باید به نتیجه برسد.

این مسئول با اشاره به دستور وزیر صنعت درباره احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران خاطرنشان کرد: این دستور باید عملیاتی شده و ساری دارای مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و روند احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری را پیگیری کند، اظهار کرد: این کمیته هر 15 روز یک بار تشکیل جلسه داده و از روند عملیات اجرایی این پروژه گزارش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز