خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد:

کمپین کاهش مصرف نمک و روغن در محمودآبادکلید خورد

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۸۴۹

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: فرهنگ سازی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند میزان نمک ،چربی وقند مصرفی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  فرماندار شهرستان محمودآباد ،گفت: رسالت ما فرهنگ‌سازی با هدف اصلاح الگوی مصرف مردم است و ایجاد کمپین کاهش مصرف نمک وروغن می تواند سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

یحیی یوسف پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان محمودآباد ، اظهار داشت: فرهنگ سازی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند میزان نمک ،چربی وقند مصرفی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح آگاهی و ایجاد حساسیت در بدنه جامعه برای کاهش مصرف نمک ، قند و چربی و روغن از مهم ترین اهداف تشکیل این کمپین است

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به تغییر ذائقه به سمت غذای سالم واکنش مثبتی دارند ،افزود: افزایش سلامت جامعه ، کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد یادآور شد:دولت تدبیر وامید از آغاز بحث تحول سلامت را در دستور کار قرار داد وامروز ما شاهد کاهش هزینه های این بخش و رضایتمندی مردم هستیم.

یوسف پور تصریح کرد: امروز بیش از پیش باید شعار پیشگیری بهتر از درمان ، تقویت شود تا بتوانیم میزان سلامت در جامعه را افزایش دهیم.

رییس شبکه بهداشت ودرمان محمودآباد نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مصرف قند و شکر روزانه در ایران 66 گرم است ، گفت:  این در حالی است که بر اساس سبد مطلوب غذایی مصرف روزانه قند وشکر حداکثر 40 گرم توصیه می شود.

عباس توان با اشاره به اینکه بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت کمتر از 10 درصد انرژی روزانه باید از قند های ساده تامین شود ، اظهارکرد: بیماری های واگیردار مهم ترین علت مرگ و میر در کشور به شمار می روند به طوری که 76 درصد کل بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد واز مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند ،نمک و چربی است.

وی تصریح کرد :  بر اساس گزارش های رسمی میانگین مصرف سرانه نمک در ایران 8/10 گرم در روز و دو برابر میانگین توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز