خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فناوری و اطلاعات مازندران:

ضریب نفوذ اینترت در مازندران 25 درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۷۴۸

طهماسبی گفت:ضریب نفوذ اینترت در مازندران از ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 25 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، یدالله طهماسبی در جلسه هم اندیشی ، طرح جامعه هوشمند ساری در سالن اجتماعات فرمانداری ، اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترت در مازندران از ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 25 درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه پهنای باند ورودی قابل واگذاری در سال های 92 تا 94 به ترتیب،5 ، 25 و 43 گیگ است، افزود: تاکنون پهنای باند واگذار شده از سال 92 تا 94 به ترتیب 5/3 ، 8/14 و 25 گیگ است.
 
مدیر کل فناوری و اطلاعات مازندران، گفت: تعداد سیم کارت واگذار شده همراه اول به مشترکین در استان 5 میلیون و 400 سیم کارت و نفوذ ضریب تلفن همراه 110 درصد و پوشش جاده ای تلفن همراه 2 هزار و 358 کیلومتر و درصد پوشش جاده ای 98 درصد است.
 
طهماسبی  با بیان اینکه در حوزه ارتباطات مخابراتی رتبه دوم در کشور را داریم ، افزود: وضعیت مازندران از لحاظ زیر ساخت و پهنای باند و ضریب نفوذ اینترنت، مناسب است.
 
وی با اعلام اینکه استان ازندران تعداد کل روستاهای دارای تلفن ثابت 2 هزار و 311 روستا است ، عنوان کرد: تعاد روستاهای دارای تلفن جی .اس. ام 700 و تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه 2 هزار و 932 روستا و تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت پر سرعت 2 هزار و 17 روستا است.
 
طهماسبی ، افزایش 25 درصدی ضریب نفوذ اینترنت، افزایش 12 درصدی استفاده از اینترنت همراه، توسعه پوشش جی . پی . آر .اس در سطح استان و پوشش 3جی در سطح شهرستان ها، نصب و راه اندازی 4 جی در برخی شهرستان ها، افزایش 65 درصدی تعدا مشترکین تلفن و... از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد.
مدیر کل فناوری و اطلاعات مازندران، رشد 5/8 برابری پهنای باند قابل واگذاری استان از 5 به 43 گیگ و رشد 7 برابری پهنای باند واگذار شده استان از 5/3 به 25 گیگ ، رشد 125 درصدی درامد سرویس خرید اینترنتی، رشد 50 درصدی خدمات نوین پستی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
 
وی هماهنگی و بهره گیری از پهنه منابع طبیعیدر توسعه گردشگری، توسعه پایدار اقتصادی بانکی بر تولید و ظرفیت های کشاورزی را از اهداف طرح جامع شهرستان هوشمند ساری عنوان کرد.
 
طهماسبی ، راه اندازی و توسعه شبکه برای ادارات شهرستان ساری، طراحی و راه اندازی بازار الکترونیک محصولات کشاورزی، راه اندازی و توسعه آموزش مجازی برای شهروندان را از جمله پروژه های این طرح برشمرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز