خبرگزاری کار ایران

دادستان قائم شهرخبرداد:

تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا ی قائمشهر

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۲۸۸

دادستان قائم شهر گفت: از شهرستان قائم شهر 50 نفر در حوزه داوطلبین مجلس استعلام شدند که از این تعداد 6 نفر دارای سابقه کیفری بوده اند

به گزارش ایلنا از قائم شهر، حسین عشقی ظهر امروز در دهمین  جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر با بیان اینکه بعنوان یکی از مراکز 4 گانه پاسخ استعلامات از داوطلبین نمایندگی مجلس دهم و خبرگان رهبری را  در کوتاهترین زمان داده ایم اظهار داشت:  در حوزه داوطلبین خبرگان رهبری،پاسخ استعلام 760 نفر را در سطح کل کشور داده ایم که از این تعداد 3 نفر دارای سابقه بوده اند.

دادستان قائم شهر با بیان اینکه در حوزه داوطلبین مجلس دهم پاسخ استعلام 12 هزار و 47 نفر در حوزه در سطح را داده ایم و از این تعداد 39 نفر دارای سابقه بودند افزود: سهم مازندران 305 نفر است که از این تعداد 110نفر دارای سابقه کیفری بوده اند.

عشقی  اعلام کرد:از شهرستان قائم شهر 50 نفر در حوزه داوطلبین مجلس استعلام شدند که از این تعداد 6 نفر دارای سابقه کیفری بوده اند.

وی با بیان اینکه نقش و رسالت دستگاه قضا در دوره انتخابات در دو حوزه پیشگیری و مبارزه با تخلفات انتخاباتی انجام می شود اظهار داشت: از مرداد ماه امسال ستاد پیشگیری و مبارزه با تخلفات انتخاباتی شکل گرفت و طی 4 جلسه 21 مصوبه داشته ایم که از این0 تعداد 19 مصوبه اجرایی شد.

دادستان قائم شهر همچنین از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا ی شهرستان خبر داد و گفت: شعبه 104 در دادگاه نیز به این موضوع مربوط می شود.

عشقی در ادامه به اصلاح قانون مجازات اسلامی در سال 92اشاره کرد و افزود: یکی از این اصلاحات، بحث مجازات جایگزین به جای حبس بود که در ماده 64 قانون مجازات اسلامی قید گردید قاضی پرونده می تواند با تشخیص خود به جای حبس، مجازات جایگزین را برگزیند.

وی ادامه داد: این آیین نامه به تصویب رسید و در حال حاضر حالت اجرایی پیدا کرده است که طی آن  خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس می شود و فرد در اختیار نهاد های اداری قرار می گیرد تا بصورت رایگان در بخش تعریف شده

کار کند . عشقی از همه دستگاهها خواست تا نوع خدمات و محل بکارگیری و مدت زمان را مشخص کنند تا به بالاترین نهاد اجرایی ملی ارائه گردد و بعد به دادستانهای شهرستانها داده شود تا توسط فرماندارها به دستگاههای اجرایی ابلاغ گردد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز