خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران در گفتگوبا ایلنا :

زنان همیشه از تبعیض رنج برده اند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۸۵۰

زهرا صادقی گفت: پرونده مجلس نهم به زودی بسته می‌شود تا فرصت باقی است برای بی چیزان و مستضعفان، کارگران، کشاورزان، بیکاران، بازنشستگان و زنان کاری بکنید.

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران در گفتگوبا خبرنگار ایلنا در ساری ، با بیان اینکه زنان همیشه از تبعیض رنج برده و از عدم اهتمام به کرامت انسانی خود، رنجیده خاطره بوده‌اند گفت: اهتمام به کرامت، انشاء نیست که با لفظ قلم صفحاتی را پر کند بلکه اگر زیر بنا و پایه‌های آن ارزش‌های والا و شعارهای کرامت آخرین است رو بنای آن ترتیبات قانونی و روش های اجرایی و توسعه فرهنگی احترام به زنان است.

وی افزود: نخستین اقدامی که می‌بایست در مجلس درباره زنان انجام شود تا رفع تبعیض را میسر سازد، بازبینی قوانین با نگاهی مدرن و امروزی است.

صادقی با اشاره به اینکه دین اسلام پاسخگوی هر گونه شرایط نوینی خواهد بود و در پیشرفته‌ترین حالتِ دفاع از حقوق زن قرار خواهد گرفت و حتی از تجربیات نوین استفاده خواهد کرد اظهارکرد:اگر چه این اهتمام زیربنایی باید مدت‌ها قبل انجام می‌شد، اما هنوز هم دیر نشده فرصت باقیست و انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی بستری مناسب و اهتمام نمایندگان مجلس بر این مهم وکلید اصلی ورود به جهانی سرشار از عدالت و آزادی و خلاقیت برای زنان خواهد بود.

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران رفع تبعیض در مسائل اقتصادی و حمایت از زنان کارگر، کارمند، خانه دار، کشاور و معلمان و اساتید، ورزشکاران و سایر اقشار زنان از دیگر اقداماتی است که نمایندگان مجلس آینده باید بدان اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: رفع تبعیض در قوانین و ترتیبات قانونی در قلمرو و حقوق زن در خانواده و در جامعه مدنی و جزا و نظایر آن به عنوان یک شهروند مستقل و تصمیم گیرنده باید به رسمیت حساب آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز