خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری خبرداد

برگزاری جشنواره بین المللی ایران‌زمین و همسایگان فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۰۰۶

فرماندار ساری گفت: نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی، ورزشی و گردشگری را با عنوان «ایران زمین و همسایگان فرهنگی» به مدت پنج شبانه‌روز در شهریورماه سال آینده برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، احمد حسین‌زادگان اظهار کرد: شهرستان ساری از ویژگی‌های منحصربفرد در حوزه گردشگری برخوردار است و برای توسعه فرهنگی شهرستان باید از این بستر استفاده کنیم.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگی، گفتمان صلح‌طلبی و رونق فعالیت‌های گردشگری در منطقه آسیای غربی و آسیای مرکزی به مرکزیت ایران، فرمانداری ساری درنظر دارد با همکاری بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی، ورزشی و گردشگری را با عنوان «جشنواره ایران زمین و همسایگان فرهنگی» به مدت پنج شبانه‌روز در شهریورماه سال آینده برگزار کند.

فرماندار ساری با بیان اینکه ایجاد محیط شاد بر پایه کمالات انسانی برای تفاهم، صلح و آرامش ملت‌های منطقه و آشنایی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی از اهداف این جشنواره است، گفت: این امر می‌تواند باعث رونق گردشگری، آگاهی ملت‌ها از داشته‌های فرهنگی ملل همجوار باشد و همچنین در بلند مدت، صلح جهانی را به ارمغان آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این طرح، بخش کودک و نوجوان هم به صورت ویژه دیده شده است، تصریح کرد: اعتقاد داریم فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف باید از کودک و نوجوان شروع شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه جشنواره بادبادک‌ها، کارگاه سفال، نقاشی روی پارچه، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و ... از جمله برنامه‌های بخش کودک و نوجوان است، ادامه داد: در این جشنواره تلاش می‌کنیم تبادلات فرهنگی بین اقوام ایرانی و ملیت‌های شرکت کننده و شرایط نمایش و عرضه محصولات فرهنگی برای همه مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه این جشن فقط متعلق به مازندرانی‌ها نیست، خاطرنشان کرد: در این جشنواره هر کشور یا استان‌های ایران می‌توانند یکی از مراسم آیینی و بومی خود را به صورت کارناوال شادی به اجرا درآورند.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه تلاش ما این است که در این جشنواره علاوه بر معرفی فرهنگ‌های ایرانی، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های مطلوب مازندران فراهم شود، گفت: علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی از طریق برگزاری این جشنواره، استفاده ازاین ظرفیت‌ها برای اشتغال و همچنین ارزآوری هم پدید می‌آید و این شیوه توسعه از دریچه گردشگری با حفظ اصالت‌های فرهنگی، سالم‌ترین نوع توسعه پایدار در استان بوده و شرایط مطلوبی برای توزیع عادلانه ثروت در مازندران فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز