خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری محمودآباد:

پیشگیری از اعتیاد مستلزم آگاهی همگانی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۳۴۵

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری محمودآباد، گفت: پیشگیری از اعتیاد مستلزم آگاهی همگانی است وباید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا،حسین زراعتی صبح امروز در جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان محمودآباد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی خانواده‌ها است که باید در این زمینه دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

وی ادامه داد: این مهم با فرهنگ سازی ، استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد در آگاهی بخشی به آحاد جامعه تحقق می یابد.

زراعتی اولویت دولت تدبیر وامید را مردمی شدن مشارکت خواند وافزود:حضور اقشار مختلف جامعه در 8 سال دفاع مقدس ومقاومت اقتصادی، نشان دهنده علاقه مردم به امر مشارکت در عبور از گردنه های سخت است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری محمودآباد ، خاطرنشان کرد: مواد مخدر  روز به روز در شکل جدیدی وارد جامعه می‌شود و باید با این بلای خانمان سوز به شکل پیشگیری وارد عمل شد.

 وی با اشاره به آسیب ها و تهدیدهای بسیار مواد مخدر برای جامعه، گفت: بسیاری از جرایم و مشکلات جامعه ما با موادمخدر و معضل اعتیاد ارتباط دارند.

زراعتی حفظ عزت خانواده مبتلایان به اعتیاد را ضروری خواند وتصریح کرد: در نظام  مردم سالاری دینی  حفظ کرامت انسان ها در اولویت قرار دارد .

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری محمودآباد، آموزش پیشگیری از اعتیاد را مهم عنوان کرد وگفت: نشست‌های آموزشی پیشگیری از آسیب های اعتیاد در مدارس ودانشگاه ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی تغییر رویکرد مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و ابراز کرد: وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی‌های خانواده، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف موادمخدر از عوامل گرایش به موادمخدر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز