خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

ارتقاء اهداف با نگاه دولت در پرداختن به مشاغل کوچک

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۰۴

نرخ بیکاری مازندران در طی برنامه چهارم توسعه نرخی کاهنده از ۸/۹ درصد در سال های ۸۴ به ۱/۸ درصد در سال ۸۸ کاهش یافته و در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ روند صعودی داشته است.

علی بابایی کارنامی در کارگروه اشتغال که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری مازندران برگزر شد اظهار داشت: سهم جمعیت مازندران از کشور حدود ۱/۴ درصد می باشد که بر اساس سرشماری سال ۸۵ و ۹۰ مرکزآمار ایران، جمعیت مازندران با رشد یک درصدی از بیش از۲ میلون نفر به بیش از ۳ میلون نفر افزایش یافته است که در مقایسه با رشد ۳/۱ درصد جمعیت کشور در سال های مذکور در سطح پایین تری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه افزود: نرخ بیکاری مازندران در طی برنامه چهارم توسعه نرخی کاهنده از ۸/۹ درصد در سال های ۸۴ به ۱/۸ درصد در سال ۸۸ کاهش یافته و در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ روند صعودی داشته است.

وی بیان داشت: برگزاری جلسات کارگروه تخصصی اشتغال مازندران با اهداف استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت اشتغال فارغ التحصیلان تحت پوشش، استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی جهت اشتغال فارغ التحصیلان تحت پوشش، استفاده از ظرفیت های پارک علم فناوری استان و مراکزرشد واحدهای فناور استان، بررسی بسته سیاسی - اجرایی توسعه اشتغال پایدار و ارائه پیشنهادات برگزار شده است.

بابایی در ادامه افزود: از ۴۳۸ طرح معرفی شده ۳۳۰ میلیرد تومان و ۲۲۱ طرح با ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و مابقی طرح ها در دست بررسی کارشناسی بنک در حال پرداخت است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ثبت نام ۱۲۵ هزار نفر از جویندگان کار در کاریابی ها خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۴۸ هزار نفر زن و ۷۷ هزار نفر مرد بودند.

وی با مهم بر شمردن مشاغل خانگی واهمیت توسعه آن ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال با نگاه دولت در پرداختن به مشاغل کوچک به اهداف بیشتری دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز