خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان آمل خبرداد؛

فرهنگ سازی و آموزش اولویت کاری نظام مهندسی آمل در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۸۹

خوشبختانه با حساسیتی که وزارت راه و شهرسازی دارد مبحثجدیدی به نام پدافند عامل یا همان مبحث۲۱ را درطراحی های ساختمانی مدنظر قراردادند.

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان آمل گفت: باید برای بهتر اجرا شدن پدافند غیرعامل در تمام سطوح برنامه ریزی داشته باشیم تا با برنامه ریزی توانایی خود را بسنجیم.

به گزارش ایلنا، فرشید لیتکوهی،، درجلسه پدافند غیرعامل در فرمانداری ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه پدافند غیر عامل به اقدامات غیر نظامی اطلاق می شود گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با تاکید براینکه پدافند غیرعامل از دستورات ویژه مقام معظم رهبری می باشد افزود: ما فقط در جلسات به بیان ضروریات بحثمی کنیم ولی از برنامه ریزی خبری نیست.

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان آمل یادآورشد: باید برای بهتر اجرا شدن پدافند غیرعامل در تمام سطوح برنامه ریزی داشته باشیم تا با برنامه ریزی توانایی خود را بسنجیم.

لیتکوهی با تاکید بر اینکه در نظام مهندسی یکی از بحثهای مهم را پدافند غیرعامل تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حساسیتی که وزارت راه و شهرسازی دارد مبحثجدیدی به نام پدافند عامل یا همان مبحث۲۱ را درطراحی های ساختمانی مدنظر قراردادند.

وی ادامه داد: شاخص های این ماده(مبحث۲۱) که انجام آنها تضمین کننده امنیت و رفاه عمومی مردم در مواقع اضطراری است باید در امر ساختمان سازی مورد توجه و

عمل قرار گیرد و کاهش تلفات نیروهای انسانی و تداوم زندگی عادی آنها مورد نظر است.

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان آمل ادامه داد: مطابق قانون برنامه چهارم توسعه، یکی از محورهای اساسی موضوع امنیت ملی، بحثپدافند غیرعامل است و با توجه به اینکه این پدافند امری است که دانش فنی آن در کشور در حال شکل گیری است شناخت دقیق تر مفاهیم و جایگاه این مبحثمی تواند اقدامی موثر در این خصوص باشد.

لیتکوهی خاطرنشان کرد: تمام ادارات باید اصول و ضوابط نظام مهندسی ساختمان را در ساخت وسازها رعایت کنند که به عنوان یک الگو در مواقع بروز بحران بتوان به عنوان سرپناه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این ماده ما در آینده شاهد خواهیم بود که ساختمان سازی از حالت سنتی به حالت تخصصی تبدیل خواهد شد.

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان آمل با بیان اینکه در سال ۹۴ این دفتر برنامه هایی برای اجرایی نمودن مبحث۲۱ دارد تصریح کرد: امیدواریم که درسال ۹۴ با تشکیل کلاسهای آموزشی بتوانیم معنا و مفهوم پدافند غیرعامل و یا اجرایی کردن مبحث۲۱ را در بین اعضا نهادینه کنیم.

لیتکوهی درپایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با فرهنگ سازی از کاهش حوادثدر مواقع بروز بحران جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز