خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود خبر داد؛

در ۸۰ درصد شالیزارهای استان، برداشت به صورت مکانیزه صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۰۷

یکی از علل تمایل کشاورزان به برداشت مکانیزه، کاهش ریزش و پرت محصول در هنگام درو و صرفه اقتصادی آن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از برگزاری اولین گردهمایی مدیران بانک نشاء شرق مازندران در این
شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبر موسوی طی گفتگویی اظهار داشت: گردهمایی
مدیران بانک نشاء شرق استان مازندران(جویبار، ساری، میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه) با حضور جمعی از مسوولین در مرکز جهاد کشاورزی دهستان کوهدشت شهرستان میاندرود برگزار شد.

وی افزود: در این گردهمایی شکری، برنجکار نمونه ملی از شهرستان میاندرود خواستار تشکیل تعاونی کشاورزان دارای بانک نشاء شد تا مسائل این واحدها در قالب تعاونی و به صورت منسجم بر طرف و واگذاری اصولی و صحیح اعمال گردد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون برداشت برنج در سطح ۸۰ درصد زمین های شالیزاری استان به صورت مکانیزه صورت می گیرد که از این مقدار ۶۰ درصد آن به وسیله کمباین مخصوص برنج و مابقی با کمک ماشین آلات کشاورزی انجام می شود، یکی از علل تمایل کشاورزان به برداشت مکانیزه را کاهش ریزش و پرت محصول در هنگام درو و صرفه اقتصادی آن برشمرد.

گفتنی است: در ادامه رمضان پور مسوول آب و خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران و متخصص میکروبیولوژی خاک مطالبی را در خصوص بستر خاک قوی و پایدار سینی های نشاء و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن و نقش آموزش و ترویج و ارائه روش های نوین به کشاورزان بیان داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز