خبرگزاری کار ایران

نیاز آذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی:

بخش کشاورزی مطمئن ترین مبحثدر بخش اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۹۶

با توجه به اینکه دو استان گلستان و مازندران ۷۵ درصد از نیازمندیهای کشور را تأمین می کند اگر تلاش کنیم و سطح بهره وری را بالا ببریم به طور حتم ۲۵ درصد دیگر را نیز می توانیم تأمین کنیم

حسین نیاز آذری درشانزدهمین همایش ملی برنج کشور در محل دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و شرکت عظیم مردم در این حماسه بزرگ اظهار داشت: مردم مازندران برگ زینی را به افتخارات خود اضافه کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و یک نظریه نوین در عرصه ملی و بنین المللی افزود: این همایش ادامه رهنمون و پیام رهبری در بحثاقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی کشور است که در حال حاضر به آن پرداخته می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی با ثبات ترین و مطمئن ترین مبحثدر بخش اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو استان گلستان و مازندران ۷۵ درصد از نیازمندیهای کشور را تأمین می کند اگر تلاش کنیم و سطح بهره وری را بالا ببریم به طور حتم ۲۵ درصد دیگر را نیز می توانیم تأمین کنیم.

نیاز آذری بیان داشت: در بحثاقتصاد مقاومتی باید برنامه ها طوری تبیین شود تا هم مصرف کنترل و هم بهره وری افزایش یابد و این مهم نیز یک حرکت جهادی و ملی را می طلبد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ویژه در کمسیون کشاورزی اهتمام خوبی به کشاورزان دارد تا در مشکلاتی از قبیل محیط زیست، آب و… را برای آنان مرتفع سازد.

عضو کمسیون کشاورزی منابع طبیعی و آب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تبصره ۱۱ قانون بودجه در مجلس و رویکرد خوب این تبصره به بخش کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: تجهیز و نوسازی اراضی، برق دار کردن چاههای کشاورزی، لایروبی کردن و بهره وری و… در این تبصره وجود دارد.

وی افزود: در بودجه ۹۳ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش تملک و دارایی و حدود ۵۰۰ میلیارد در بخش تجهیز و نوسازی در اختیار وزارت جهاد و کشاورزی قرار می گیرد که به باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

نیاز آذری با بیان اینکه کشاورزان امروز خرده مالک هستند و توانایی تجهیز و نوسازی در بخش کشاورزی را ندارند، گفت: همه ما باید در یکپارچه سازی اراضی برای کشاورزان کمک کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها به جای بنگاه داری باید بانکداری در زمینه کشاورزی داشته باشند، اظهار داشت: بانک ها کمک کنند تا ارزان ترین تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از نیازمندیهای کشور را دو استان گیلان و مازندران تأمین می کنند چه ضرورتی دارد ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شود؟

نیاز آذری ابراز داشت: برای اولین بار با همکاری و هماهنگی مجلس، دولت و کمسیون کشاورزی خرید توافقی برای اقلام کشاورزی حتی طارم های کم محصول شکل گرفت.

وی با بیان اینکه باید از صنایع تبدیلی به عنوان صنایع پشتوانه در بخش کشاورزی حمایت کنیم، گفت: حمایت از بخش هم موجب بهره وری بالادر محصولات خواهد شد و هم اینکه اشتغال جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی را فراهم میکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز