خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

یک هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال درطرح تحول سلامت در مازندران هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۱۳

حضور پزشکان در مناطق روستایی حرکت بسیار مطلوبی است که با تجهیز خانه های بهداشت روستایی شاهد پیشرفت های بیشتری نیز خواهیم بود.

استاندار مازندران گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درطرح تحول سلامت در مازندران هزینه شد که باید این خدمات رسانی استمرار داشته باشد تا همه مردم طعم استفاده مناسب ازخدمات بهداشت و درمان را بچشند.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاح یک‎هزار خانه بهداشت روستایی کشور در روستای زرندین نکا با بیان اینکه نیازهای زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در استان مازندران از جمله مواردی است که باید با نگاه ویژه به آن توجه شود اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا با ایجاد این زیرساخت ها در جهت بالندگی بیشتر این حوزه تلاش شود.

وی افزود: دولت با اجرای طرح انقلابی سلامت در کشور، موفق عمل کرده و ضریب برخورداری مردم در حوزه سلامت و درمان اکنون بالاست و خدمات خوبی به مردم ارائه می شود که باید قدردان چنین نظام و دولت و خدمت گزارانی باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان مازندران در روستاها سکونت دارند خاطر نشان کرد: در بخش درمان، طرح تحول سلامت به درستی وارد شده و این مسئله باید در بخش بهداشت نیز با همین برنامه ریزی وارد شود تا طرح تحول به درستی اجرا شود.

فلاح جلودار با اعلام اینکه استان مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن و شرایط خاص خود، با دارا بودن بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت تا ۹میلیون نفر را در برخی از فصول پذیرا است، تصریح کرد: در طول سال بیش از ۲۰ میلیون نفر گردشگر در استان حضور دارد و لازم است که برای ارائه خدمات مناسب و شفاف به عموم مردم، بازتعریفی از وضعیت بهداشت ودرمان در استان داشته باشیم.

وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، خدمات خوبی در حال اجراست و ضریب برخورداری مردم در این طرح بالاست و دو تا سه درصد هزینه ها توسط مردم پرداخت می شود.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان های استان مازندران در ابتدای شروع به کار خود در استان مازندران گفت: در آغاز کار وضعیت بیمارستان ها خوب نبود و مراکز درمانی ما در شرایط خوبی نبودند امروز در همه بیمارستان های شهر و روستا وضعیت بهبود یافته است که باید این خدمات استمرار یابد.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه در برخی از رشته های پزشکی و درمان در استان مازندران با مشکل روبرو هستیم افزود: سوانح و سوختگی، چشم پزشکی و روان پزشکی از جمله رشته هایی است که در استان مازندران با مشکل روبرو هستیم که باید در این رابطه تلاش شود تا ضمن برخورداری استان مازندران از این رشته های تحصیلی دانشگاهی، استان های همجوار نیز از این نعمت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در پزشک خانواده نیز بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد پیشرفت های خوبی هستیم و اعتبارات خوبی اختصاص یافته است و حضور پزشکان در مناطق روستایی حرکت بسیار مطلوبی است که با تجهیز خانه های بهداشت روستایی شاهد پیشرفت های بیشتری نیز خواهیم بود.

استاندار مازندران افزود: حرکتی که در زمینه بهورزان و آموزش آنان آغازشده است حرکت بسیار خوب و بابرکتی است که بهورزانی که از روستاییان هستند نیاز بهداشتی روستاهای خود را برطرف می کنند که تدوام آن سبب رفع مسائل بهداشتی روستاییان می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز