خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

طبیعت و منابع طبیعی مرز نمی شناسد / منابع طبیعی متعلق به همه مردم دنیاست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۰۶

هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم از ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری در استان شروع و تا ۲۱ اسفند ادامه دارد که از ۶ اسفند مراسم استقبال از این هفته در استان آغاز خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رییس ستاد هفته منابع طبیعی استان مازندران گفت: منابع طبیعی و
اقلیم مرز نمی شناسد و متعلق به همه مردم دنیاست.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی به ریاست
دلاورحیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و با حضور مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در اداره کل منابع طبیعی ساری برگزار شد.

حیدرپور در این جلسه با تأکید بر استفاده درست از منابع طبیعی و آموزش آن به مردم اظهار داشت: منابع طبیعی متعلق به فرد نیست، متعلق به همه است و مشکل فعلی استان خوزستان و دریاچه ارومیه نتیجه بی توجهی و عدم استفاده صحیح از منابع و مواهب طبیعی است.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ یادگیری و یاد دادن استفاده صحیح از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی برای ترویج این آموزه هاست و در این راستا باید از ظرفیت تشکل ها، دانش آموزان، پایگاه های بسیج در روستاها و شهرها و حاشیه نشینان جنگل نهایت استفاده را به عمل آورد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی استان با اشاره به حفظ و توسعه منابع طبیعی که سرمایه های ملی جامعه هستند، مدارس و دانشگاه ها را به فرهنگ سازی برای توسعه فضای سبز استان با همکاری شهرداری ها فرا خواند و گفت: باید به دنبال ایجاد تعادل در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم تا هم بهره برداری مناسب و هم حفظ و حراست مناسب همراه با توسعه متوازن به وجود آید.

در ادامه این جلسه بر آمادگی بسیج سازندگی و تشکل های مردمی در اجرای برنامه های این هفته، توجه به ضرورت ایمنی در حوزه منابع طبیعی، توجه به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی محور، اقتصاد گردشگری و گردشگری اقتصادی در حوزه منابع طبیعی، پوشش خبری و تصویری برنامه های این هفته و فرهنگ سازی در استفاده از منابع طبیعی تأکید شد.

گفتنی است: هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم از ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری در استان شروع و تا ۲۱ اسفند ادامه دارد که از ۶ اسفند مراسم استقبال از این هفته در استان آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز