خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

تولیدکنندگان به دنبال تولید جهت صادرات هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۲۴

در بخش دام و طیور به دنبال افزایش بهره وری، کاهش هزینه و حضور در بازارهای صادراتی هستیم تا بتوانیم شاهد زنجیره تولید مناسب در استان ها باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان به دنبال تولید جهت صادرات هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن رکنی طی گفتگویی اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر بیش از ۸۰۰ پروژه در بخش دام و و طیور در کشور افتتاح شده که بخشی هم از پروژه های قابل افتتاح در مازندران بوده است.

وی ادامه داد: طرح هایی که طی این روزها به افتتاح رسیده به عنوان حلقه زنجیره طیور است که برای بخش کشاورزی به خصوص دام و طیور بسیار ارزشمند است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در بخش دام و طیور به دنبال افزایش بهره وری، کاهش هزینه و حضور در بازارهای صادراتی هستیم تا بتوانیم شاهد زنجیره تولید مناسب در استان ها باشیم.

رکنی با بیان اینکه تقویت زنجیره تولید در سیاست کاری بخش تولیدان دامی وزارتخانه است گفت: میانگین تولید و مصرف گوشت مرغ در کشور ۲۵ کیلوگرم است درحالی میانگین سرانه در دنیا ۱۳ کیلوگرم است که نشان دهنده این است الگوی غذایی مردم به سمت استفاده از گوشت سفید است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم در بخش طیور در کشور موفق عمل کنیم و اکنون نیاز کشور تامین شده و تولیدکنندگان به دنبال تولید برای صادرات هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در صنعت طیور بویژه مرغ لاین، اجداد و اصلاح نژاد دنیا هر روز در حال پیشرفت است گفت: خوشبختانه در مرغ لاین جزء معدود کشورهای هستیم که تولید ثروت می کنیم و می توانیم گوشت مرغ را از این محل تامین کنیم.

رکنی خاطرنشان کرد: باید استمرار تولید برای تامین نیاز جامعه داشته باشیم و در این راستا نیازمند تولید با قیمت اقتصادی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز