خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی:

میزان تولید مرغ در کشور به حدود دو میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۲۹

رسیدن میزان تولید مرغ در کشور به حدود دو میلیون تن در شرایط فعلی مملکت یک مزیت طلایی بریا کشور است که باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی گفت: میزان تولید مرغ در کشور به حدود دو میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه، حسن رکنی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از شرکت دانه پاک گلوگاه در ناحیه صنعتی این شهر افزود: با نگاهی به سه دهه اخیر میانگین سرانه تولیدسرانه گوشت مرغ ما در کشور کمتر از دو کیلوگرم بود که امروز این میانگین به ۲۵ کیلوگرم در کشور رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه تولید دنیا ۱۳ کیلوگرم است یادآور شد: رسیدن میزان تولید مرغ در کشور به حدود دو میلیون تن در شرایط فعلی مملکت یک مزیت طلایی بریا کشور است که باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه اخذ پروانه جدید برای تولیدات مرغ متوقف شده است تصریح کرد: باید به سمتی پیش برویم که حضور موثر در بازار جهانی داشته باشیم و در این رابطه نباید تولیدات داخلی سرکوب شود بلکه باید شکوفا شود.

رکنی اضافه کرد: با شرایط فعلی نمی‌توانیم بازار مرغ دنیا را تسخیر کنیم ولی در مسیر توسعه صادرات این محصول قرار گرفتیم و برای حضور موثر در بازار جهانی نیاز به تامین زنجیره تولید مرغ داریم.

وی، با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در سطح کشور فعال هستند که بیش از نیاز تولید می کنند اظهار داشت: برای توسعه صادرات گوشت مرغ نیاز به برنامه‌ریزی مناسب است تا به عنوان صادرکننده موثر در جهان مطرح شویم و بریا صادرات برنامه ریزی مدون داتشه باشیم و در این راستا استمرار در صادرات مورد توجه باشد.

رکنی در ادامه با اعلام اینکه ایران اسلامی تا سال‌ گذشته جزء واردکنندگان مرغ بوده است یادآور شد: در شهریور ماه گذشته پیش بینی شده بود که ما نیازمند ۵۰ هزار تن واردات مرغ هستیم که جلوی این واردات را گرفتیم و تنها ۱۵ هزارتن گوشت مرغ در نیمه اول سال گذشته براساس گشایش اعتباری که انجام شده بود وارد کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته نه تنها واردات گوشت مرغ نداشتیم بلکه صادرات را انجام دادیم و هم اکنون تا امروز صادرات گوشت مرغ ما از مرز ۵۵ هزار تن گذشته است و لذا باید برای ورود به صادرات که نیاز اصلی ما در این زمینه است شاخصه ها را تغییر دهیم و به استمرار در صادرات توجه کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی همچنین با بیان اینکه به اندازه کافی واحد تولید کننده مرغ برای مصرف داخل در کشور داریم یادآور شد: باید با برنامه ریزی مناسب و صحیح واحدهایی را که توانایی وارد شدن به بازار بین المللی دارند را وارد کنیم که به این بازرها بپیوندند و به سمت موازه مثبت صادرات کشاورزی پیش برویم.

رکنی افزود: زنجیره های تولید از مسائل مهمی است که باید در جای جای کشور ایجاد شود که این زنجیره تولید، کاهش هزینه، امکان صادرات و بهبود ضریب تبدیل غذایی را به دنبال دارد.

وی گفت: باید با حمایت از تولید کنندگان تلاش کنیم تا تولید کننده ما فقط دغدغه تولید داتشه باشد و دغدغه دان و واکسن و دامپزشکی و این مسائل نداشته باشد تا در این رابطه با حمایت همه جانبه شاهد جلوه گری بیشتر در تولیدات باشیم.

استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: در بخش خصوصی همگام با بخش دولتی و حتی بیشتر از آن در ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی سهم قابل توجه در تولید نقش داشته است و سرمایه گذاران بخش خصوصی با تدابیر، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری مناسب توانستند تحریم‌ها را نادیده گرفته و در رشد و شکوفایی این نظام سهیم باشند.

ربیع فلاح جلودار، بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از شرکت دانه پاک گلوگاه در ناحیه صنعتی این شهر افزود: علی رغم همه تحریم ها و مشکلات امروز شاهد کارآفرینی و تولید برتر در ناحیه صنعتی گلوگاه توسط تولید کننده گوشت سفید مهندس طهماسبی هستیم که باید الگوی جامعه باشد.

عیسی قاسمی طوسی نیز گفت: اشتغال زایی مناسبی در شهرک صنعتی گلوگاه اتفاق افتاده و امروز بصورت همزمان ۷ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: شرکت دانه خزر پاک طهماسبی با ظرفیت تولید خوراک دام به صورت ۳۰۰ هزار تن در روز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در شهرستان گلوگاه به بهره‌برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز