خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران:

کارخانه‌های مکانیزه آرد در مازندران حمایت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۲۶

فعالان حوزه کارخانه آرد استان می‌توانند نسبت به تامین آرد و گندم خود از این منطقه اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: کارخانه‌های مکانیزه آرد در مازندران حمایت می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران، محمد محمدپور صبح امروز در مراسم افتتاح یک واحد کارخانه آرد در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله شهرستان آمل با اشاره به اینکه دولت دیگر توان پرداخت یارانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بخش آرد و نان را نداشت، اظهار داشت: در این بخش هم منابع وجود نداشت و هم اصلاح الگوی مصرف با روش قبلی میسر نبود.

وی با بیان اینکه باید به صورت صحیح در راستای هدفمندی گام بر می‌داشتیم، افزود: در فاز نخست هدفمندی نسبت به اصلاح قیمت‌ها اقدام شد و در همین راستا نیز آزادپزها وارد کار شدند

محمدپور با اشاره به اینکه در دو سال و نیم افزایش قیمت در نان صورت نگرفته بود، تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه‌ها، عدم افزایش قیمت نام موجب هدایت سهمیه آردها به بخش‌های دیگر شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه در این طرح‌ها، بهبود کیفیت نان تنها خواسته ما است، افزود: برای اصلاح قیمت‌ها و کیفیت نیاز به اصلاح رویکردها داریم.

وی با اشاره به اصلاح کیفیت کارخانه‌های آرد استان نیز گفت: در این استان واحدهای تولید مکانیزه آرد را به ثمر رساندیم تا در کنار تولید بهداشتی ضایعات کمتری نیز داشته باشیم.

محمدپوراضافه کرد: باید به دنبال اصلاح واحدهای فرسوده، غیربهداشتی و انرژی‌بر برویم.

وی، با اعلام اینکه مرغوب‌ترین گندم و آرد دنیا در آستاراخان روسیه وجود دارد، گفت: فعالان حوزه کارخانه آرد استان می‌توانند نسبت به تامین آرد و گندم خود از این منطقه اقدام کنند.

محمدپورتاکید بر اینکه با رایزنی‌ها می‌توانیم عوارض گمرک در این بخش را نیز کاهش دهیم، تصریح کرد: کشورهای عراق و افغانستان زمینه مناسبی برای صادرات آرد هستند و حاشیه سود خوبی نیز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: حل مشکلات سیمان نکا و نساجی مازندران نمونه‌ای از تلاش‌ها برای ارتقای بخش صنعت مازندران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز