خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران:

۸۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آبفار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۰۶

در حال حاضر ۲ هزار و ۴۲۷ روستای مازندران در قالب ۴۲۷ هزارخانوار و با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۸۰هزار نفر ۸۵ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

مجید عبداللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، اظهار داشت: خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساری، وی با اشاره به اینکه هجم مسافرین برای گردشگری در روستا افزایش یافته است افزود: آب رسانی به روستاهای مازندران از دغدغه مهمی است که باید برای رفع کمبود مشکل اب شرب در مناطق روستایی تصمیمات درستی را اتخاذ کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۲۷ روستای مازندران در قالب ۴۲۷ هزارخانوار و با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۸۰هزار نفر ۸۵ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه مازندران از لحاظ جمعیت روستایی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: میزان ۵/۶ درصد جمعیت روستایی به مازندان تعلق دارد.

عبداللهی با بیان اینکه از هزار و ۵۳۹ روستای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت ۳۷۰ هزار و ۷۱۹ مشترک تحت پوشش اب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد شاخصه بهره مندی از آب شرب هر ساله رو به افزایش بوده و اکنون میزان آن ۷۰ درصد است افزود: در حال حاضر آب روستاها با ۳۷۴ حلقه چاه و ۲۷۹ دهنه چشمه و بخشی دیگر ازخریداری آب و فاضلاب شهری تأمین می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران بیان داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان آب از ۱۱ لیتر به ۸ لیتر کاهش یافته و میزان آبدهی چشمه از ۵/۲ لیتر در ثانیه به ۸/۱ لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: به طور متوسط در روستا های مازندران در طول شبانه روز میزان مصرف آب برای هر نفر ۲۵۰ لیتر است در حالی که در کشورهای پیشرفته میزان مصرف برای هر نفر ۱۵۰ لیتر است.

عبداللهی در ادامه گفت: خشکسالی های اخیر و کمبود میزان آب دهی چشمه ها زنگ خطری بزرگ برای قطعی اب است که همه ما باید در مصرف بهینه آب مدیریت کنیم تا با کمبود آب شرب مواجه نشویم.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران از تهیه توزیع و انتقال خطوط شبکه تولید به طول ۲۱۳ کیلومتر، احداثمخازن هوایی و زمینی به طول ۶ هزار ۵۷۰ متر مکعب، تجهیز چاه و راه اندازی ایستگاه پمپاز ۲۷ واحد، تعمییر و تجهیز الکتروپمپ ۵۱۹ دستگاه را از اقدامات سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹ هزار و اشتراک به اشتراک روستایی مازندران افزوده شد، اظهار داشت: ۷۹۲ فقره انشعاب غیر مجاز در مازندران شناسایی شد.

عبداللهی در ادامه بیان داشت: استان مازندران با دارا بودن ۳۷۰ بیش از هزار مشترک، کل اعتبار ۹۲،۴۳ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۲۲ میلیارد ان تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: در سال ۹۲ حدود ۴۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار ۵۷۲ نفر از اب شرب سالم بهره مند شدند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اظهار داشت: با طرح جدیدی که اب و منطقه ای استان اتخاذ کرد مازندران به ۹ منطقه تقیسم شده تا از آب پایدار برای مصرف مردم استفاده شود.

عبداللهی افزود: میزان فرسودگی شبکه ها حدود ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که ۲۸۰ میلیارد تومان برای ترمیم آن نیاز است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر در مازندران ۲۴۵ پروزه نیمه تمام وجود دارد که برای اتمام این پروزه ها به ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز