خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در گفتگو با ایلنا:

صدورکارت منزلت شکل عملیاتی به خود نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۸۲

علی رغم اینکه وجود این کانون‌ها می‌تواند کمک موثری به تعامل بیشتر با بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد رابطه بهتر با سازمان تأمین اجتماعی نماید، ولی هنوز در برخی مشکلات از جمله تأمین محل بازمانده و در مکان‌های استیجاری با صرف هزینه‌های گزاف حضور دارند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان مازندران از بی‌توجهی در سال‌های اخیر به کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

سهراب مشایخی درحاشیه اردوی سیاحتی، آموزشی وزیارتی کانون‌های کارگران بازنشسته استان مازندران در شیراز به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران بازنشسته در سالیان اخیر مورد کم لطفی و بی‌لطفی قرار گرفته و از بسترهای حمایتی سایر بازنشستگان بی‌بهره مانده‌اند.

مشایخی افزود: در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند بلکه باید همواره در جهت رفع تبعیض‌ها گام برداشته شده و در نتیجه آن اقشار آسیب‌پذیر با خیالی آسوده زندگی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران بازنشسته بار‌ها به گوش مسئولین رسانده شده است خاطرنشان کرد: انتظار داریم بر خلاف رویه مسئولان سابق از حرف‌هایی که زده می‌شود نتیجه‌ای گرفته شود و دیدارهای تنها به نشست و برخاست ختم نشود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان محمودآباد با اشاره به عمر چندین ساله کانون‌های کارگران بازنشسته استان و شهرستان‌ها گفت: علی رغم اینکه وجود این کانون‌ها می‌تواند کمک موثری به تعامل بیشتر با بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد رابطه بهتر با سازمان تأمین اجتماعی نماید، ولی هنوز در برخی مشکلات از جمله تأمین محل بازمانده و در مکان‌های استیجاری با صرف هزینه‌های گزاف حضور دارند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی دارای برخی مکان‌های بلااستفاده بوده و می‌تواند در اختیار این کانون‌ها قرار دهد از سویی شاهد هستیم تمامی کانون‌های بازنشستگان کشوری و لشگری از ساختمان‌های مجهز و مستقل بهره‌مند هستند.

مشایخی بحثخانه‌های مهر کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح بوده و حتی در استان مازندران نسبت به شناسایی برخی مکان‌ها اقدام شد ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

رییس کانون کارگران بازنشسته محمود آباد از بی‌توجهی در سال‌های اخیر به کارگران بازنشسته انتقاد کرد وبه عدم صدور کارت منزلت برای کارگران بازنشسته اشاره کرد و گفت: چندین سال است که صدور این کارت برای ارج نهادن به قشر بازنشسته و بهره گیری از برخی خدمات مطرح شده که هنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته و خواستار تسریع این امر هستیم.

مشایخی به مشکلات ناشی از ارایه برخی خدمات بیمه مکمل و نظارت بر شرکت‌های بیمه گر اشاره کرد و گفت: از زمانی که پرداخت حق بیمه تکمیلی به شرکت‌های طرف قرارداد از سوی خود سازمان صورت می‌گیرد بستر نظارتی بر فعالیت‌های این شرکت‌ها مختل شده و این شرکت‌ها چون طرف حساب با سازمان تأمین اجتماعی هستند دیگر در برابر کانون‌ها جوابگو نبوده و باید فکری اساسی برای رفع این مشکل به عمل آید.

رئیس کانون کارگران بازنشسته محمود آباد در خاتمه بحثهمسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت: امید داریم با توجه به تصویب مجلس و علی رغم پیگیری‌های مکرر جامعه کارگران بازنشسته از سوی رئیس دولت قبلی این موضوع کم کم به فراموشی سپرده نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز