خبرگزاری کار ایران

احسانی در چهارمین کارگروه آمایش استان؛

در برنامه ششم، کارایی و اثربخشی محیط زیست در رونق اقتصادی را نظاره گر خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۷۹

در اسناد نهایی مطالعات آمایش سرزمین، محورهای گردشگری، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، حمل و نقل و محیط زیست مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

چهارمین نشست کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست دکتر احسانی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، چهارمین جلسه آمایش استان به منظور استماع گزارش اقدامات انجام شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در چارچوب شرح خدمات ابلاغی موضوع تدوین برنامه ششم توسعه و ارائه عناوین موضوعات خاص جهت انتخاب اهم موضوعات دراین بخش و ارائه در برنامه ششم توسعه تشکیل شد.

علی احسانی، احسانی در این جلسه با اشاره به نقش کلیدی و تأثیر گذار کارگروهها در بررسی مسائل تخصصی و تحرک استان در روند توسعه مداری گفت: طی برنامه های کلان گذشته همواره تأکید بر محیط زیست و مسائل وابسته به آن مورد تأکید قرار گرفته است که با توجه به این امر باید عدم برنامه ریزی های کلان توسعه استان در گذشته مورد کنکاش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی برنامه ششم کاهش نابرابری ها و ایجاد توازن منطقه ای است افزود: شرایط اقلیمی و وضعیت منابع آب و خاک استان به گونه ای است که توزیع متعادل و متناسب جمعیت را در نقاط مختلف بویژه در مناطق جلگه ای و میان بند شاهد هستیم؛ بنابراین ایجاد توازن در این مناطق نسبت به بخش های مختلف با نسبت جمعیتی پایین تر باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران عدم جا نمایی صحیح صنعت در استان را با توجه به رعایت مسائل محیط زیست مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از آنجایی که قصد داریم در تدوین برنامه ششم، کارایی و اثربخشی محیط زیست را در ایجاد رونق اقتصادی نظاره گر باشیم باید به مسأله محیط زیست پایدار که رویکرد اصلی آمایش سرزمین است توجهات شایسته تری را مبذول نماییم که وقوع این امر جز با تغییر چشم انداز مدیران و مسئولان به استان و تعامل همه جانبه آنان میسر نخواهد شد.

وی، نگاه کلان به محیط زیست با توجه به برنامه آمایش استان را از سوی دستگاههای اجرایی خواستار شد و گفت: در اسناد نهایی مطالعات آمایش سرزمین، محورهای گردشگری، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، حمل و نقل و محیط زیست مورد توجه ویژه قرار گرفته که با تکیه بر این موارد می توان شناخت کافی از قابلیت های استان را کسب و در جهت رفع کاستی های پیشین گام برداشت.

احسانی، در بخش دیگری از سخنانش ورود مسئولین امر به حوزه تدوین برنامه پشتیبان توسعه محیط زیست را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: از آنجایی که صنایع معدود موجود در استان قدمتی دیرینه دارند می توان با تمسک به رویکردهای علمی جدید و بهره گیری از صنایعی که با توسل به تکنولوژی های نوین با حداقل آلایندگی امکان استقرار در استان را دارند؛ استان را به سوی توسعه همه جانبه سوق داد.

شایان ذکر است در این نشست گزارش اقدامات انجام شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ر استای ارائه در برنامه ششم مطرح و از سوی اعضای کارگروه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز