خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان مازندران:

صادرات غیرنفتی مازندران در ۹ ماهه سال جاری به ۳۴۲ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۲۶

عمده صادرات کالا از گمرکات استان مازندران در ۹ماهه سال ۹۳، به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی نیز قزاقستان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مازندران گفت: صادرات غیرنفتی مازندران در ۹ ماهه سال جاری به ۳۴۲ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار رسید.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم یوسفی نژاد شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: عمده صادرات کالا از گمرکات استان مازندران در ۹ماهه سال ۹۳، به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی نیز قزاقستان بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت از طریق گمرکات استان مازندران قریب به ۹۸ هزار تن انواع کالا شامل ماشین آلات و بنزین به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون و ۸۹۲ هزار دلار به مقصد پاکستان، عراق، افغانستان و امارات ترانزیت خارجی گشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی دلاری را تجربه کرده است.

یوسفی نژاد گفت: میزان انتقال کالا تحت صحابت کارنه تیر درسطح گمرکات استان مازندران به میزان ۸۷۶۶تن به ارزش بیش از ۹۶ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳درصد بلحاظ وزنی و۷۵درصد بلحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی ادامه داد: درآمد گمرکات استان مازندران در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳، به بیش از ۱۴۱ میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مازندران اظهار داشت: درسال ۹۳ نسبت به مدت ۹ ماهه سال قبل با حجم بیشتری ازواردات روبرو بوده که ازلحاظ وزنی ۴۲ درصد وازلحاظ ارزشی ۲۲ درصد رانشان می دهد.

وی افزود: عمده واردات کالا به گمرکات استان مازندران به ترتیب از کشورهای امارات، فدراسیون روسیه، ترکیه، ترکمنستان و پنجمین کشور عمده وارد کننده به گمرکات استان مازندران کشور چین بوده است.

به گفته یوسفی نژاد، اقلام عمده وارداتی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳، به گمرکات استان مازندران در این مدت به ترتیب شامل گندم ۲۴ درصد، ذرت با ۲۱ درصد، آهن آلات ۱۶ درصد، جو ۱۲ درصد و ماشین آلات ۷ درصد کل ارزش واردات را به خود اختصاص داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز