خبرگزاری کار ایران

دردهه فجر؛

سه طرح با ۳۵ میلیارد ریال هزینه در بیمارستان امام ساری به بهره برداری میرسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۳۸

کیفیت ارائه خدمات سلامت در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در دهه فجر امسال با بهره برداری از سه طرح توسعه ای و تجهیز که ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده، ارتقا می یابد.

کیفیت ارائه خدمات سلامت در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در دهه فجر امسال با بهره برداری از سه طرح توسعه ای و تجهیز که ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده، ارتقا می یابد.

بیمارستان آموزشی امام(ره) ساری از مهم ترین مراکز درمانی استان مازندران است که علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، خدمات آموزشی و تحقیقاتی به استادان و دانشجویان رشته های پزشکی ارائه می دهد.

افزایش کیفیت در ارائه خدمات سلامت به بیماران و همراهان آنان در این بیمارستان با اجرای طرح تحول نظام سلامت شتاب گرفت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تعریف و اجرای طرح تکمیل بخش ریکاوری و پاویون، توسعه بخش داخلی و توسعه بخش آی سی یو، گام بلندی را در این زمینه برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در این باره به خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پروژه های اجرا شده در این بیمارستان حدود ۳۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

رضا نجفی افزود: تکمیل و تجهیز ریکاوری و پایون بیمارستان ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است.

نجفی گفت: بیمارستان امام ساری تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت دارای هفت تخت ریکاوری بود که پس از اجرای طرح تعداد آن به ۲۰ تخت یعنی حدود سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت اتاق عمل و انجام جراحی در بیمارستان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و استقبالی که مردم از بیمارستان های دولتی داشتند، توسعه بخش ریکاوری ضروری بود و به همین دلیل یکی از طرح هایی که بلافاصله اجرایش در دستور کار قرار گرفت، تکمیل ریکاوری و پاویون بود که برای این کار ۹۰ متر مربع از فضای بیمارستان بازسازی و بهسازی شد.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمارستان امام از ۹ اتاق عمل برخوردار بود که اکنون با اضافه شدن دو اتاق عمل دیگر به ۱۱ اتاق عمل افزایش یافته است.

نجفی گفت: بعد از پایان یافتن هر عمل جراحی بیمار به اتاق ریکاوری فرستاده می شود و اینجا مکانی است که دستگاه های حیاتی بدن از جمله دستگاه قلبی عروقی و دستگاه تنفسی که در حین بیهوشی یا بی حسی فشار غیر معمولی را تحمل کرده اند دوباره به وضعیت معمولی بر می گردد.

وی بیان داشت: با افزایش تعداد اتاق های عمل جراحی در این بیمارستان، ساعت های عمل جراحی درفواصل کوتاهتر انجام می گیرد. معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری گفت: تعداد جراحی ها در روز ۵۰ تا ۵۵ مورد است که با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش اتاق های عمل این تعداد در روز به ۶۰ تا ۶۵ عمل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از کل استان جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری مراجعه می کنند، گفت: بیمارانی که از دیگر بیمارستان های جهت انجام عمل جراحی پذیرش نمی شوند، این بیمارستان آمادگی پذیرش آنان را دارد.

نجفی افزایش کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان را یکی از مزیت های اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت که برای این منظور اقداماتی اعم از رنگ آمیزی، تعویض و تغییر پنجره ها به دو جداره و تغییر نمای ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای بهینه کردن هتلینگ بیمارستان امام خمینی(ره) ساری یک هزار متر مربع از فضای بیمارستانی تخریب و بازسازی مجدد شده است.

نجفی بیان داشت: برای بخش هتلینگ و ارائه خدمت مطلوب تر به بیماران در این مرکز درمانی تعداد تخت ها از ۵۴ به ۵۶ تخت افزایش یافته است.

وی افزود: برای افزایش کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان امام هم پنج میلیارد ریال هزینه شد که چهار میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال آن از محل هتلینگ و بقیه از محل درآمدهای بیمارستان تامین شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از افزایش میزان رضایتمندی مراجعین به این بیمارستان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت که بر اساس نظر سنجی ها میزان رضایتمندی مراجعان از ۶۵ درصد پیش از اجرای طرح به ۸۸ درصد پس از اجرای آن افزایش یافته است.

وی به افزایش ۱۰ درصدی ضریب اشغال تخت در این بیمارستان اشاره کرد و افزود: ضریب اشغال تخت قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۸۰ درصد بود که بعد از اجرای طرح به ۹۰ درصد رسیده است.

بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بر اساس گزارش های رسمی دارای ۳۲۸ تخت مصوب، ۳۱۵ تخت فعال، ۳۵ تخت اورژانس، ۱۹ تخت دیالیز و ۳۰ تخت آی سی یو است.

این بیمارستان به خاطر داشتن توانایی جراحی عروق، بیمارانی از استان های گلستان و سمنان را هم پذیرش می کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز