خبرگزاری کار ایران

احسانی، در ششمین کارگروه توسعه صادرات استان در عباس آباد؛

صادرات باید به سمت محصولات پایدار سوق پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۵۷

محصول سیمان بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است که با وجود نوسانات شدید این محصول در بازار نمی توان روی آن به عنوان یک محصول صادراتی پایدار تکیه کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران بر لزوم عزم جدی مسئولان نهادهای ذیربط برای بهره برداری از فاز اول پایانه گل و گیاه شمال کشور درغرب مازندران تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی احسانی در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات استان مازندران در عباس آباد گفت: اگر قرار است در حوزه صادرات انواع محصولات کشاورزی به موفقیت های لازم دست یابیم باید این پایانه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
وی افزود: درزمان حاضر بعد از صنعت گردشگری, فعالیت های کشاورزی در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و رونق آن مستلزم راه اندازی این پایانه است.

وی ادامه داد: هم اینک این پایانه در حقیقت حکم یک موتور محرکه را دارد که با راه اندازی آن اقتصاد مازندران متحول خواهد شد بنابراین این نشست فرصت مناسبی است تا اقدامات صورت گرفته از سوی سرمایه گذار طرح گزارش شده و علت تأخیر در راه اندازی و تعیین زمان بهره برداری آن مطرح گردد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران گفت: با وجود آن که گزارش های موجود مبین این مسأله است که این طرح ملی در فرآیند اجرای آن با مشکلات زیرساختی رو به رو بوده اما با توجه به وعده سرمایه گذاری مبنی بر آن که تا پایان سال جاری مرحله نخست آن به بهره برداری می رسد؛ بنابراین مدیران دستگاه های حاکمیتی نیز باید برای تحقق این امر مهم درموعد مقرر همکاری لازم را با سرمایه گذار داشته باشند.

احسانی از مسئولان نهادهای گاز، برق و راه و شهرسازی خواست تا در مدت ۱۰ روز گزارشی از وضعیت موجود و خدمات ارائه شده با هدف فراهم کردن زیرساخت های این طرح به معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران ارائه دهند.

وی همچنین با بیان آن که تا قبل از راه اندازی این پایانه برابر مصوبه دولت باید اداراتی نظیر قرنطینه، استاندارد، اتاق بازرگانی، بانک، توسعه و تجارت دراین منطقه دایرشوند؛ گفت: فرمانداران غرب مازندران نیز باید برای تحقق این امر مهم همکاری کنند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خویش اظهارداشت: در زمان حاضر باید برای رشد مراکز صادراتی استان تلاش کرد چرا که صادرات سنتی دیگر منسوخ شده و مسأله مهم دراین زمینه آن است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید به عنوان یک نماینده بخش حاکمیتی عمل کرده و در کنار آن فرمانداران نیز باید نهاد سازی کنند تا شاهد رشد سطح صادرات و خروج از حالت سنتی به صنعتی باشیم.

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید ملزومات و مسایل اساسی صادرات را مدنظر قرار دهیم گفت: مبنای صادرات استان باید بر روی محصولات پایدار که از مزیت های استان است، قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درحوزه صادرات، محصول سیمان بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است که با وجود نوسانات شدید این محصول در بازار نمی توان روی آن به عنوان یک محصول صادراتی پایدار تکیه کرد.

احسانی با تأکید بر برنامه ریزی برای گسترش صادرات استان با توجه به ظرفیت های موجود در آن تصریح کرد: برخی محصولات نظیر تولیدات کشاورزی، فرآورده های لبنی و لوله و پروفیل از محصولاتی می باشند که می توانند به عنوان صادرات پایدار استان مورد توجه قرار گیرند.

معاون برنامه ریزی استاندارمازندران درخصوص ارائه طرحی با عنوان احداثپایانه صادرات برنج نیز گفت: در صورتی که شرایط احداثچنین پایانه ای فراهم باشد باید به گونه ای عمل شود که جایگاه محصول برنج ایران از لحاظ قیمت و کیفیت به خوبی مدنظر قرار گیرد.

وی، همچنین تأکید کرد: به طور کلی درحوزه صادرات ضعف هایی داریم که باید با برنامه ریزی درست این ضعف ها را برطرف کرده و به سوی گسترش صادرات پایدار محصولات استان گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز