خبرگزاری کار ایران

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در گفتگو با ایلنا:

دهیاران مشمول بیمه بیکاری می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۰۰

پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری‌ها با امضاء وزیر کشور تقدیم هیئت دولت شد که در این لایحه به مواردی نظیر نحوه به کارگیری و استخدام دهیاران، ارتباط آنها با دستگاههای اجرایی و حریم کاری و پشتیبانی قانونی از انها پرداخته شده است.

محسن کوشش تبار، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در گفتگو با ایلنا در آمل، گفت: پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری‌ها با امضاء وزیر کشور تقدیم هیئت دولت شد که در این لایحه به مواردی نظیر نحوه به کارگیری و استخدام دهیاران، ارتباط آنها با دستگاههای اجرایی و حریم کاری و پشتیبانی قانونی از انها پرداخته شده است.

وی به نخستین بودجه دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در بند ح تبصره ۹ بودجه سال ۹۳ برای شهرهای زیر۵۰ هزار نفر و دهیاری ها، ۶ هزار میلیارد ریال بودجه برای تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها و دهیای ها اختصاص داده شده است.

کوشش تبار ادامه داد: امسال خرید دو هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات برای دهیاری ها در دستور کار قرار گرفته که دو هزار ماشین مخصوص حمل زباله و ۳۴۰ خودرو آتش نشانی می باشد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: مدیریت پسماند و تامین ایمنی روستا از مباحثمهمی است که دولت توجه ویژه‌ای به این امر دارد و به همین منظور تاکنون ۲ هزار ماشین حمل زباله در کشور توزیع و در سال جاری فقط ۲۵۰ خودروی آتش نشانی خریداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است و روستا نقطه اتکا برای تولید و حفظ حریم و فرهنگ این سرزمین است به طوری که اگر قرار باشد کشور توسعه یابد، پایه و بنیان آن توسعه روستا است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآورشد: امسال درحوزه دهیاری ها پیگیری خوبی انجام شد که با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری بحثبیمه دهیاری ها پس از انفصال خدمت مرتفع شده و مشمول بیمه بیکاری شدند.

کوشش تبار یکی از مهم ترین اقدامات توسعه کیفی دهیاری ها را فعال کردن دهیاران زن عنوان کرد و افزود: در دور دوم شوراها ۴۵۰ دهیار زن و در دور سوم ۸۸۸ دهیار زن داشتیم و این رقم امروز به ۱۵۴۲ نفر رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز