خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اسناد سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور:

تراکم پرونده ها در مراکز قضایی به یک بحران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۷۶

تمام سردفتران و دفتر داران با پایبندی به اخلاق حرفه ای می توانند به راحتی بر امور قضایی حاکم شوند / سردفتران و دفترداران باید به دنبال فعالیت های هماهنگ و هدفدار بوده واز شأنیت و جایگاه این حوزه صیانت کنند.

محمد مهدی انجم شعاع در مراسم افتتاحیه کانون سردفتران و دفتر یاران در سالن هلال احمر ساری با بیان اینکه اصلی ترین رسالت حقوق، حفظ نظم در جامعه است اظهار داشت: آسیب های موجود در جامعه ناشی از آسیب های نظم اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با اشاره به اینکه تراکم پرونده ها در مراکز قضایی به یک بحران تبدیل شده است ابراز داشت: باید برای رفع اختلافات و تراکم پرونده ها در مسائل قضایی تلاش نمود.

سرپرست امور اسناد سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سردفتران باید با روی آوردن به سند رسمی و جایگاه واقعی را به مردم بشناسانند اظهار داشت: تمام سردفتران و دفتر داران با پایبندی به اخلاق حرفه ای می توانند به راحتی بر امور قضایی حاکم شوند.

انجم شعاع در ادامه افزود: سردفتران و دفترداران باید به دنبال فعالیت های هماهنگ و هدفدار بوده واز شأنیت و جایگاه این حوزه صیانت کنند.

وی با بیان اینکه به اندازه محاکم قضایی، دفاتر شورای حل اختلاف در کشور فعال است اظهار داشت: با وجود شورای حل اختلاف همچنان رجوع پرونده ها به دادگستری زیاد است.

انجم شعاع ابراز داشت: در بعضی مواقع این نهاد به نادرستی متهم می شود بنابراین سردفتران و دفتر داران باید این ذهنیت را از ذهن مردم پاک کنند.

وی افزود: با برگزاری جلسات، انتقال تجربیات و توجیه همکاران جدید باید جایگاه سردفتری و اسناد رسمی در کشور مشخص شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در ادامه با بیان اینکه همکاری خوبی در بین ثبت و اسناد و املاک کشور با سردفتران وجود دارد ابراز داشت: بنابراین سازمان ثبت و اسناد کشور روی آوردن به نوآوری و فناوریهای جدید باید از مهمترین برنامه های این سازمان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز