خبرگزاری کار ایران

حسینی، خبر داد؛

تحصیل بیش از ۵ هزار دانش آموز استثنایی در مدارس مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۷۵

در برخی از شهرها سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی با همت مدیران شهری و شهرداری ها به صورت رایگان انجام می شود که امیدواریم با همت مسئولان استانی این موضوع در مازندران نیز به زودی اجرایی شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: بیش از ۵ هزار دانش آموز استثنایی در مدارس مازندران تحصیل می کنند.

به گزارش ایلنا، سید شمس الله حسینی، در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان آمل با بیان اینکه طبق ماده ۱ قانون حمایت از حقوق معلولان، دولت موظف است زمینه های لازم را برای تأمین حقوق معلولین فراهم و حمایت های لازم را از آنها به عمل آورد، اظهار داشت: متناسب سازی مبلمان شهری و توجه به امکانات مدارس استثنایی یکی از مسائلی است که مسئولان باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ایاب و ذهاب و ارائه سرویس برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس نیز از دیگر مشکلاتی است که باید با تامین منابع مالی در جهت رفع این مشکل تلاش شود.

حسینی، تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل هفت گروه کم‌ توان ذهنی، آسیب‌ دیده شنوایی، آسیب ‌دیده بینایی، جسمی حرکتی، مشکلات یادگیری، مشکلات رفتاری و چند معلولیتی هستند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه ۵۱۲۱ دانش آموز استثنایی در ۵۲ مدرسه سطح استان مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۹ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۵۲ مدرسه خاص استثنایی و ۶۰۴ نفر دانش‌آموز تلفیقی فراگیر با مشکلات کمتر درمدارس عادی و ‌هزار و ۵۰۸ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری نیز در مدارس استان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی استثنایی در بحثتعلیم و تربیت در حال ارائه خدمات آموزشی و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است، افزود: این مراکز از معلمان حرفه‌ای برخوردار بوده و تاکنون با تلاش در جهت توانبخشی به دانش آموزان استثنایی موفق به پرورش دانش آموز با قابلیت‌های بالا و کسب رتبه‌های کشوری در زمینه های مختلف علمی، هنری و ورزشی شده است.

حسینی گفت: ارائه خدمات آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای با محوریت آموزش اولیای دانش آموزان استثنایی از دیگر خدماتی است که این مراکز به آن توجه ویژه دارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه تلاش و حمایت‌های اولیا و معلمان نقش بسزایی در تربیت، تعلیم و توانبخشی صحیح کودکان استثنایی ایفا می‌کند، تاکید کرد: در همین راستا انتظار می‌رود تا خیرین و مسئولان، معلولان را باور و با اعتقاد به توانبخشی این قشر از جامعه در جهت حمایت از آنها تلاش کنند.

وی گفت: در برخی از شهرها سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی با همت مدیران شهری و شهرداری ها به صورت رایگان انجام می شود که امیدواریم با همت مسئولان استانی این موضوع در مازندران نیز به زودی اجرایی شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات در مرکز صدیقه طاهره و مدرسه دین ودانش آمل بیان داشت: مدارس کودکان استثنایی شهرستان آمل از ایمنی خوبی برخوردار نبوده و با مشکلات فرسودگی سیم های برق و سرویس های بهداشتی مواجه هستند.

حسینی با اشاره به تعطیلی دو مرکز یادگیری اختلالات دراستان گفت: این مراکز به جهت پایین بودن کیفیت آموزشی تعطیل شدند و فقط یک مرکز در این امور مشغول به فعالیت می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز