خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبرداد:

در نه ماهه سالجاری تعداد ۶۲نفر بر اثر حوادثکار در مازندران جان خود را از دست دادند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۶۵

در نه ماهه سالجاری تعداد ۶۲نفر بر اثر حوادثکار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳(سیزده) درصد رشد داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در نه ماهه سالجاری تعداد ۶۲نفر بر اثر حوادثکار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳(سیزده) درصد رشد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری با ۱۳ مورد و نوشهر با ۷ مورد بیشترین و شهرهای با فوتی بیشترین و شهرهای سوادکوه، رامسر و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی، ‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادثکار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادثکار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۹ نفرو پس از آن برخورد جسم سخت با ۱۴و برق گرفتگی با ۱۳و سایر با ۶ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

به تفکیک ماه

بر اساس تفکیک ماه خرداد و مرداد با با ۱۳ مورد بیشترین و فروردین با ۲کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

۵۲ درصد مرگ ناشی از حوادثکار سنین ۲۱تا ۴۰ سال هستند

وضعیت تاهل و ملیت عباسی با بیان اینکه از تعداد ۶۲ مورد فوتی ۴۹ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد ۱۰(ده) درصد از فوت شدگان حوادثکار در نه ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادثناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادثناشی از کار دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز