خبرگزاری کار ایران

شیرسوار خبرداد؛

رونمایی از کتابچه زندگی شهید جهانیان در شب ۲۱بهمن / سازمان آتش نشانی قائم شهر، مجری اولین ها در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۹۰

کسانی که در مواقع بحران، شهری و روستایی فکر می کنند قطعا در اشتباهند و باید حوزه روستایی هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قائم شهر گفت: در تعداد عملیات ها تغییری دیده نمی شود اما در انجام ندادن عملیات کاهش فاحشی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد علی شیرسوار بعداظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تعداد عملیات ها تغییری دیده نمی شود. اما در انجام ندادن عملیات کاهش فاحشی داریم اظهار داشت: این امر، به منزله آن است که شهروندان به آن مرحله از تفکر و انجام مقدماتی در پیشگیری رسیده اند که خودشان بخش مهم اطفایی و رفع حادثه را انجام می دهند.

وی افزود: در مورد تغییر ساختاری در حوزه های فرهنگی و آموزشی بعنوان مدیر عامل برایم جای افتخار و مباهات است که اذعان کنم، بعضی از کارها و آموزشهایی که انجام داده ایم، ماندگار شد و نتایج مثبت آن در سالهای آینده نمود پیدا می کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائم شهر اظهار داشت: برای ۳ هزار نفر از آموزش دیده ها، اعم از کارکنان ادارات، داوطلبین مدارس، خبرنگاران و پرسنل بیمارستانی گواهی صادر شده است و همچنین در قالب طرح محله ایمن، مساجد و اهالی این محلات تحت پوشش آموزش و پیشگیری قرار گرفتند که به نظر بنده در جایی انجام نشد.

شیرسوار، از اجرای طرح جی. آی. اس و طرح جامع ایمنی در قائم شهر خبر داد و گفت: توسط این طرح، بافتهای فرسوده، مناطق پرتراکم و پرخطر شناساییی شده و تا شعاع ۵ کیلومتر را تحت پوشش قرار می دهد که اجرای طرح با مشارکت دانشجویان و دانشگاهها عملی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر، ادامه داد: ۶هزار واحد تجاری شهری در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ مغازه بازدید و تغییرات درآن لحاظ شده است و این درحالی است که اجرای این طرح بقدری سنگین است که خود سازمان شهرداری هنوز به نتیجه مبسوط نرسیده است و ما این طرح را عملیاتی کردیم.

شیرسوار به تولیدات فرهنگی سازمان آتش نشانی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: ارائه عملکردها بصورت دفترچه میزان آگاهی مردم را بالا برده است و با در معرض دید قرار گرفته شدن عملکرد یک سازمان، مردم راحت تر می توانند عملکرد آن سازمان را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

وی، همچنین ادامه داد: سازمان آتش نشانی قائم شهر، تنها سازمانی در کشور بشمار می رود که نشریه ای بصورت دوماهنامه منتشر می کند و با وجودی که متاسفانه حمایتهای مسئولین در این مورد، چندان چشمگیر نبوده است و به چشم مدیران شهری نیامده است اما ما خود را موظف می دانیم تا بعنوان شهری که سایر سازمانها در کشور از ما الگو می پذیرند ادامه دهیم زیرا این الگو بودن، باعثدلگرمی و موجب فخر و مباهات ماست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر با بیان اینکه نسبت به سالهای گذشته، ظواهر ایستگاهها تغییر پیدا کرده است و چارت جدید سازمانی و پرسنلی تهیه شد اظهار داشت: با همه کمبودهایی که وجود دارد، سازمان این آمادگی را دارد که ۴۰ نفر نیرو جذب و اموزش دهد زیرا با توجه به ظرفیت شهری کمبود در تجهیزات و نیروی انسانی همیشه حس می شود.

شیرسوار به نامگذاری و مزین نمودن ایستگاههای آتش نشانی به نام شهیدان شهرستان، اشاره کرد و خبر داد: تصمیم گرفتیم از ایستگاه مرکزی شهید جهانیان آغاز کنیم و در قالب کتابچه، زندگینامه این شهید را تدوین و به رشته تحریر درآوریم و همزمان با شب شهادت این بزرگوار که مصادف است با شب ۲۱ بهمن رونمایی انجام شود.

وی، با بیان اینکه چاپ این کتابچه کار نویی است و حتی ادارات و نهادهایی که خود متولی این کار هستند، در این حوزه ها سخت گام بر می دارند اظهار امیدواری کرد: تهیه کتابچه از زندگی سه شهید دیگر و شهدای منتسب به سازمان و شهدای شهر در دستور کار این سازمان و مدیریت شهری قرار گیرد.

شیرسوار، به بحثابنیه فنی و ماشین آلات و مقایسه آن با گذشته اشاره کرد و افزود: در این زمینه تفاوت قابل ملاحضه ای مشاهده نمی شود زیرا سیاست گذار نبودیم و منابع دست ما نبود و براساس اقتضای شهری که پر از بافتهای فرسوده، کوچه های باریک، خیابانهای ناهموار و زیرگذرهای غیر اصولی است، بدنبال سیاستهایی رفتیم تا بر اساس آن با استفاده از ماشین آلات سبک مانند موتور کمی این مشکل مرتفع گردد.

وی، به آموزش در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: این ارگان، خود پذیرنده خطر است و در مواقع بحران و حریق حوادثدوبرابر خواهد شد و آموزش و پیشگیری در حوزه بیمارستانی، در کشور نبوده و از جایی الگو نگرفتیم و این تفکر بومی و اقلیمی خودمان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر گفت: بسیاری از طرحها بدلیل کمبود اعتبارات، عدم همکاری و کم کاری خود ما متوقف ماند و امیدواریم در آینده ادامه یابد.

شیرسوار، به ارائه خدمات در حوزه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که در مواقع بحران، شهری و روستایی فکر می کنند قطعا در اشتباهند و باید حوزه روستایی هم مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز