خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران:

حضرت مسیح(ع) به عنوان پیامبر اولوالعزم متعلق به همه مردم جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۵۰

حضرت مسیح(ع) به عنوان یک پیامبر اولوالعزم متعلق به همه مردم جهان است و خداوند سوره ای را به نام حضرت مریم نازل کرده و تعداد زیادی از دختران ما نام مریم را برای خود برگزیده اند.

استاندار مازندران در دیدار اسقف کاراکهیان اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به اقلیت‌های دینی و رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح، در دیدار اسقف کاراکهیان اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران در شهرک ساحلی هایگاشن شهرستان نور به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به اقلیت‌های دینی و رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت یازدهم به ویژه رئیس‌جمهور محترم توجه به حقوق اقلیت‌ها است و تلاش می کند تا زندگی سرشار از امنیت، آسایش را برای اقلیتهای دینی در کشور فراهم نماید و جمهوری اسلامی با کمال افتخار برای همه شهروندان خود احترام قائل است.

وی افزود: اقلیت های دینی با تقدیم شهدای گرانقدر در ۸ سال دفاع مقدس وحدت و دفاع خود را از میهن و آرمانهای نظام به اثبات رساندند و امروز هم در توسعه و پیشرفت ایران مشارکت دارند.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد:

فلاح، تصریح نمود: بسیار خوشحالیم که اقلیت های مذهبی به ویژه ارامنه در کمال آرامش در جامعه ما زندگی می کنند و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان اقلیت های مذهبی حضور دارند.

وی ایام تولد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی را به همه اقوام و پیروان ادیان مختلف تبریک و تهنیت گفت و افزود: الحمدلله امسال ایام ولادت حضرت مسیح(ع) و آغاز سال میلادی با هفته وحدت و ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد همزمان شده که این تقارن خود بیانگر ضرورت وحدت همه ادیان و اقلیتها برای خداپرستی و ایمان به خداوند بزرگ است.

استاندار مازندران با اشاره به ایجاد شهرک ساحلی هایگاشن برای استفاده ارامنه در ایام تعطیلات در شهرستان نور گفت: مازندران شرایط استثنایی و گردشگری بسیار خوبی دارد و خوشحالیم که این فضا به عنوان یک فضای خوب و مناسب در استان مازندران ایجاد شده است.

وی افزود: وظیفه ماست که به نیاز همه شهروندان توجه کنیم و تلاش نمائیم تا حقوق شهروندی آنان تحقق یابد.

استاندار مازندران ابراز داشت: ایران جزیره امنی برای همه اقلیت ها و ادیان است و ما در کنار هم و با هم هستیم و سیاست دولت دکتر روحانی نیز ایجاد آرامش برای همه افراد جامعه از جمله صاحبان ادیان مختلف است.

وی از اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران خواست تا به عنوان شخصیتی مجرب وضعیت زندگی ارامنه را به جهانیان به ویژه پاپ منعکس نماید.

در این دیدار اسقف کاراکهیان اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران از حضور استاندار مازندران در شهرک ساحلی هایگاشن تقدیر و تشکر نمود و گفت: افتخار بزرگی است که با وجود مسئولیت مهم و سنگین در اینجا حضور یافتید

وی تاکید کرد: از احترام ویژه به اقلیتهای دینی در جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می کنم و همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی برای ما اثبات شده است.

کاراکهیان تاکید کرد: حضور استاندار مازندران برای ما غیر منتظره بود البته رئیس جمهور محترم دکتر روحانی نیز در هفته گذشته در جمع سالمندان ارامنه حضور یافت و موجب خوشحالی جامعه ارامنه ایران شد

اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران افزود: دولت دکتر روحانی روابط گرم و صمیمانه را بین اقلیت ها و نظام بوجود آورده است و مطمئنا این روابط تنگاتنگ نتیجه بخش خواهد بود.

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: حسن نیت شما به ما اثبات شده است و خوشحالیم که در کنار هم و با آرامش و امنیت زندگی می کنیم و در استان مازندران ما بسیار راحتیم.

کاراکهیان خدمت به مردم را لذت بخش دانست و گفت: در بسیاری از کشورها آرامش مردم از دست رفته است ولی مردم ما می توانند زندگی آرام و خوبی را در ایران تجربه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز