خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

هفته وحدت نمایش عظمت از وحدت و همدلی مسلمانان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۱۶

س از نامگذاری این هفته بسیاری از رفتارهای نامناسبی که توسط دشمنان دین در بین مسلمانان ترویج پیدا کرده بود جای خود را به برادری و وحدت داده و به پایان رسید.

فرماندار مرکز استان در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: هفته وحدت نمایشی با عظمت از وحدت، همدلی مسلمانان است و این عظمت باید پاس داشته شود.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، جواد واحدی با تبریک میلاد پیام آوری که پیامش روح و جان آدمیان را لبریز از امید به آینده ای سرشار از صفا وانسان دوستی می کند، با امید به آن که بشر شاهد تحقق آرمان های الهی آن پیامبر عظیم ا لشان باشد، اظهار داشت: جهان مملو از صحنه عشق و ارادت نسبت به پیامبر بزرگ اسلام(ص) و اهل بیت آن حضرت شد و این حلاوت بر مسلمانان گوارا باشد.

فرماندار شهرستان ساری، هفته وحدت را ثمره میلاد انسان بزرگ اعلام کرد و اذعان داشت: هفته وحدت در ایران اسلامی به نماد برادری و احترام به مقدسات همدیگر تبدیل شده است.

جواد واحدی با اشاره به اینکه اسلام یکی از مهمترین ادیان توحیدی است گفت: اصل و ریشه اسلام بر اتحاد میان بنا نهاده شده است و در هفته وحدت اهداف و وروشهای جهان اسلام به دنیا ارائه داده می شود.

وی اظهار داشت: پس از نامگذاری این هفته بسیاری از رفتارهای نامناسبی که توسط دشمنان دین در بین مسلمانان ترویج پیدا کرده بود جای خود را به برادری و وحدت داده و به پایان رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: تنها دشمنان دین هستند که از ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان سود می برند و وجود جنگ و درگیری در بین مسلمانان است که باعثتضعیف آنها و تسلط بیشتر دشمنان می شود.

واحدی گفت: هفته وحدت اتحاد را درجهان اسلام تقویت نموده وباعثهمدلی ویکپارچگی میان مسلمانان می شود.

فرماندار مرکز استان، در ادامه به میلاد پیامبر بنام روز اخلاق و مهروزی اشاره داشت و تصریح نمود: فطرت آدمى کمال خواه و خداجوست، از همین رو انسان مى کوشد تا خود را به سوى تکامل ببرد و استعدادهایش را به رشد برساند..

واحدی افزود: اساسا همه پیامبران براى این مبعوثشدند تا رفتارها و کردارهاى مردم را تصحیح کنند و آنان را به اخلاق نیکو برانگیزانند و پیامبر ما آخرین آنها بود که براى تکامل چنین اخلاقى مبعوثشد. نقش بزرگ انبیاى الهى و امامان معصوم با تذکرهاى به موقع و انذارها و بشارت هاى خود رابطه انسان را با خدا، مردم، پدر و مادر، معلم و استاد، همسایه و دوست، فامیل و حتى ارتباط او را با همه هستى مشخص مى کنند و هدف هاى عالى را به یاد مى آورند.

وی به اخلاق و رفتار اداری اشاره نمود و خاطر نشان کرد: یکی از مؤلفه های اصلی در ارتقاء مناسبات انسانی به خصوص در ادارات که باعثنفوذ در قلوب مخاطبان و تعادل و تسهیل ارتباطات سطوح مختلف سازمانی می شود، اخلاق است.

واحدی هم چنین گفت: در نظام اداری آن چه در راس مناسباب و رفتار اداری حاکم است حرمت نگهداشتن و حفظ حقوق مردمان است هر یک از کارکنان دولت در هر مرتبه و جایگاهی که قرار دارند اگر حافظ حقوق و حرمت ارباب رجوع باشند یک نظام اداری مبتنی بر اخلاق ظهور خواهد کرد

وی در ادامه امانت داری - اعتدال - خدمتگذاری - مسؤلیت پذیری - انضباط کاری - پیگیری - مهرورزی - حوصله مندی و بردباری - خوشرویی و خوش رفتاری را مهمترین صفت و اصول اخلاق اداری مطرح کرد و اظهار داشت:. اگرچه ارائه کار خوب برای نظام های خدمات‌رسانی وظیفه است، اما نباید فقط به انجام وظیفه بسنده کرد. بلکه با توجه به جایگاه رفیع «خدمت به خلق» در پیشگاه حق تعالی‌، لازم است خدمت را از مرز وظیفه گذرانده و آن را به حد لذت رساند. اخلاق اداری همان مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز