خبرگزاری کار ایران

فرماندار نوشهر:

در سال ۹۲ آمار بی سوادان، هزار و ۱۱۲ نفر بوده که امسال به ۴۰۰ نفر رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۱۴

کم سوادی و عدم آگاهی و دانایی کافی بویژه در حوزه فنون دانش و علم و کار و مهارت های اجتماعی نیز لطمات زیربنایی به حوزه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی می زند.

فرماندار نوشهر با اشاره به آمار بی سوادی گفت:: در سال ۹۲ آمار بی سوادان، هزار و ۱۱۲ نفر بوده که امسال به ۴۰۰ نفر رسیده است.
به گزارش ایلنا، محمدعلی قمی اویلی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان با اشاره به نقش سوادآموزی در جامعه گفت: برخلاف تصور سطحی که بی سوادی را با ناتوانی در خواندن، نوشتن و حساب کردن سنجش می کنند باید توجه داشت که ابعاد پنهان بی سوادی بسیاری از ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر خود خواهد گذاشت.

قمی اویلی اظهار داشت: مهمتر از بی سوادی مساله کم سوادی در جامعه است که باید در این خصوص اقدامات جدی تری صورت پذیرد چراکه معتقدیم کم سوادی و عدم آگاهی و دانایی کافی بویژه در حوزه فنون دانش و علم و کار و مهارت های اجتماعی نیز لطمات زیربنایی به حوزه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی می زند.

وی افزود: دسترسی همه به آموزش و کیفیت آموزشی باید در طرح سواد دار کردن افراد بی سواد مورد لحاظ قرار گیرد و در مسیر تحقق این موضوع لازم است تا همه دستگاه های اجرایی شهرستان بویژه شورای اسلامی شهر و روستا، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی، جهاد کشاورزی و بخشداری ها و شهرداری ها تعامل سازنده داشته باشند تا شاهد ریشه کن شدن بی سوادی در سطح شهرستان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز در این جلسه با بیان اهمیت سوادآموزی در جامعه گفت: ریشه کنی بی سوادی در شهرستان نوشهر نیازمند عزم جدی همه دستگاه هاست.

محمدرضا شیخ با بیان وضعیت بی سوادی در مازندران و شهرستان نوشهر گفت: خوشبختانه با برنامه های صورت گرفته استان مازندران جزو دومین استان با سواد کشور محسوب شده و شهرستان نوشهر نیز جزو شهرستان های پیشروی استان در حوزه با سوادی بشمار می رود.

مسئول نهضت سوادآموزی نوشهر نیز در اولین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان با اشاره به تاثیر خسارت بی سوادی در بخش های فردی، اجتماعی، تولیدی، سیاسی، امنیتی عنوان داشت: ‌ گسترش آموزش و پرورش و کاهش درصد بی سوادی یکی از شاخص های مهم پیشرفت هر جامعه محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فرد به فرد آموزش بی سوادان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیسوادی در گروه سنی زیر۵۰ سال مورد جامعه هدف این طرح قرار دارد و آموزش دهندگان بر اساس طرح برون سپاری مشغول فعالیت شده و ظرف حداقل ۴ ماهه باید در طرح شرکت کنند.

حسینی با بیان آنکه هر آموزش دهنده بین یک تا ۵ نفر را می تواند آموزش دهد خاطرنشان کرد: میانگین دستمزد آموزش‌دهندگان در آموزش “فرد به فرد” به ۶۳۰ هزار تومان رسیده و در مدت اجرای طرح هم آموزش دهنده مشمول بیمه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز