خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی بهبود تغذیه باغات آسیب دیده مرکبات استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۱۳

به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش باغداران و کارشناسان یک دوره کارگاه آموزشی بهبود تغذیه باغات آسیب دیده مرکبات با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر از باغداران و کارشناسان استان مازندران در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی بهبود تغذیه باغات آسیب دیده مرکبات در محل سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدتقی شکوهی طی گفتگویی اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش باغداران و کارشناسان یک دوره کارگاه آموزشی بهبود تغذیه باغات آسیب دیده مرکبات با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر از باغداران و کارشناسان استان مازندران در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

وی افزود: تغذیه برگ پس از برداشت میوه با ترکیبات حاوی درصد بالای پتاس و اسیدهای آمینه به همراه عنصر ریزمغذی روی، نقش تغذیه اصولی باغات در مقاومت گیاه در کنش های محیطی و آفات و بیماری ها و راه های مقابله با تنش یخبندان، ارائه جداول تغذیه ای باغات بر اساس مراحل رشد بیولوژیک و عوامل محدود کننده، آشنایی با قارچ های مایکوریزا و کاربرد آن ها در باغات، نقش میسیلیوم قارچ های همزیست در افزایش جذب عناصر غذایی ریشه ها، مرور تحقیقات انجام شده در موسسه خاک و آب در زمینه بکارگیری قارچ های همزیست و کاهش توان جذب ریشه ها در اثر افزایش سن درخت و زوال و نقش قارچ های مایکوریزا در بهبود راندمان جذب از موضوعات این کارگاه آموزشی بود که توسط مدرس این دوره برای فراگیران ارائه شد.

شکوهی، در پایان با اشاره به استقبال بالای فعالین صنعت مرکبات استان از برنامه های آموزشی کیفی خواستار تأمین اعتبار جهت برگزاری این گونه دوره ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز