خبرگزاری کار ایران

نبیان در جلسه شهرداران تاکید کرد؛

عزم جدی برای توسعه فضای سبز شهرها

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۱۰

افزایش این فضاهای سبز نیاز ضروری مردم مازندران است که یکی از راه های جبران این کمبود، کاشت درخت و ایجاد پارکهای فراوان است.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که از ابتدای تاسیس شهرداری ها در مازندران تاکنون، فقط ۵۰۰ هزار اصله نهال در مازندران کشت شد که این تعداد هیچ تناسبی با جمعیت و آب و هوای مطلوب این استان ندارد.

به گزارش ایلنا، علی نبیان در گردهمایی شهرداران مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، بارش سنگین برف و باران در اواخر هفته پدیده عمومی است که لازم است آمادگی لازم برای برخورد با این اتفاق طبیعی از هم اکنون اندیشیده شود.

وی گفت: تجهیزات مورد نظر و درخواست شهرداری ها در اختیار آنان قرار گرفته است و در صورت بروز هر گونه حادثه، هیچ عذری از طرف شهرداری ها پذیرفته نیست.

نبییان، بیان کرد: با استفاده درست از تجربه سیلاب سال های اخیر باید تلاش شود کمترین چالش ها به شهرها و شهروندان مازندرانی وارد شده و دیگر مردم استان با هر بارش سنگین، دچار دلهره و اضطراب نشوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در این ایام که از جمله جشن های مورد پذیرش مردم و همه مسوولان است، باید فضای شهرها به سمت تحول و شادی تغییر کرده و برنامه های متناسب با این ایام اجرا شود.

نبیان، همچنین بر توجه بیشتر شهرداری های مازندران به توسعه فضای سبز شهرها تاکید کرد و گفت: پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که از ابتدای تاسیس شهرداری ها در مازندران تاکنون، فقط ۵۰۰ هزار اصله نهال در مازندران کشت شد که این تعداد هیچ تناسبی با جمعیت و آب و هوای مطلوب این استان ندارد.

وی ادامه داد: برای جبران این نارسایی، امسال حدود ۲۵۰ هزار نهال با محوریت شهرداری ها در نقاط گوناگون شهرهای استان کاشته می شود تا گام های موثر برای تغییر چهره شهرها و افزایش فضاهای سبز مورد استفاده مردم برداشته شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در حال حاضر، سرانه فضای سبز مازندرانی ها با وجود برخورداری از جنگل های فراوان و طبیعت زیبا، پایین تر از میزان استاندارد است.

نبیان، اظهار کرد: افزایش این فضاهای سبز نیاز ضروری مردم مازندران است که یکی از راه های جبران این کمبود، کاشت درخت و ایجاد پارکهای فراوان است.

وی، همچنین بر لزوم رفع نواقص ورودی شهرهای مازندران تاکید کرد و گفت: بسیاری از این ورودی ها در مازندران دارای اشکال فراوانی است که رفع کامل آن باید در دستور کار مسوولان شهرستانی قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز