خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

در هیچ واحد تولیدی فعال استان تعطیلی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۲۶

خوشبختانه تاکنون در هیچ واحد تولیدی فعال تعطیلی نداشتیم وبه نوعی تثبیت شغلی رابه همراه داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: دربخش صنعت درسال ۹۱،۱۴۷ معدن غیر فعال بود که با تلاش صورت گرفته الان ۱۰۰ معدن از این آمار فعال شده و این روند ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، محمد محمدپور عمران در گفتگویی با اشاره به آمار نرخ بیکاری درکشور گفت: در نرخ بیکاری جفرافیایی کشور استان مازندران نسبت به میانگین کشور پایین تراست اما نسبت به پتانسیل استانی بسیار بالا می باشد.

وی افزود: دررشد اقتصادی در صنعت مازندران نسبت به فصل گذشته وسال گذشته از لحاظ میزان تولید و اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت نقطه قابل قبولی را داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران، تصریح کرد: دربخش صنعت درسال ۹۱،۱۴۷ معدن غیر فعال بود که با تلاش صورت گرفته الان ۱۰۰ معدن از این آمار فعال شده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته دربخش تولیدی حدود ۴۰ واحد مهم تولیدی استان تعطیل شدند، یادآورشد: خوشبختانه تاکنون در هیچ واحد تولیدی فعال تعطیلی نداشتیم وبه نوعی تثبیت شغلی رابه همراه داشته است.

محمدپور ادامه داد: با همت وتلاش همه مسئولان مازندرانی از این واحدهای تعطیل شده ۱۰ واحد تولیدی بازگشایی ویا درشرف بازگشایی هستند که در شرق مازندران مجموعه فولادی، غرب استان مجموعه چرم سازی وصنعت نساجی و در مرکز صنعت نساجی که وضعیت صنعتی بهتری نسبت به گذشته داریم.

وی با اشاره به ساخت مجموعه شهرک های صنفی از جمله برنج فروشان و بنکداران در شهرستان آمل گفت: با مذاکره بعمل آمده با قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در خصوص حمایت از شهرک های صنفی درخواستی داشتیم از قبیل تهیه یک بسته حمایتی کامل اعم ازپرداختن به تامین منابع مالی باسود کمتر، کمک در تسهیل قراردادن زمین مورد نیاز، ایجاد سازمان شهرک های صنفی که همانند سازمان شهرکهای صنعتی مورد حمایت قرارگیرد که مورد توجه ایشان قرارگرفت ودستورات لازم را به مرکز اصناف ایران صادر کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران اظهارداشت: خوشبختانه شهرستان آمل دراین امر پیشرو در کشور می باشد وهمین دو اقدام صورت گرفته دراین شهر مورد توجه مسئولین کشوری قرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز