خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مناصب مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۱۷

حضور نخبگان و فرهیختگان در تصمیم گیری ها باید اساس کار قرار گیرد زیرا دانایی محوری بزرگترین سرمایه برای توسعه و پیشرفت است.

استاندار مازندران که در همایش بانوان فرهیخته غرب مازندران در چالوس سخن می گفت محور توسعه هر کشوری را سرمایه و نیروی انسانی خواند و خواستار ارتقاء نرخ مشارکت بانوان در جامعه شد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار افزود: امروز با وجود قابلیت ها و توانمندی هایی که از این قشر از جامعه سراغ داریم، کمتر از وجودشان در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی استفاده شده که چنین رویه ای جای تامل دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه توسعه هرجامعه ای باید با رویکرد دانایی محوری باشد، ادامه داد: امروز سرمایه گذاری درکشورهای پیشرفته نیز برهمین اساس است و همه سعی می کنند بر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کنند.

مقام عالی دولت در استان با بیان آنکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، گفت: نمی توان از نقش این قشر از جامعه در تصمیم گیری و تصمیم سازی در جهت توسعه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی چشم پوشی کرد.

استاندارمازندران با قدردانی از عوامل برگزاری این همایش گفت: درچنین فضایی می توان به خواسته ها و مطالبات به حق بانوان پی برد و موانع و محدودیت های حضور آنان در عرصه های مختلف را تحلیل و بررسی کرد.

فلاح با تاکید برآن که باید موانع حضور زنان درعرصه های مختلف جامعه را رفع نمود و همه باید تلاش کنیم تا نرخ مشارکت بانوان در جامعه ارتقاء یابد اظهار داشت: این قشر عزیز جامعه باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) خودشان را بسنجند و قدرشناس جایگاه شان در عرصه های مختلف خدمتی باشند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران همچنین نقش حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را برای توسعه حضور زنان در عرصه های مختلف بسیار مهم دانست و گفت که امروز این نهاد ها می توانند به تناسب مقتضیات جامعه نقش و جایگاه زنان را در کشورتبیین کنند.

وی، تصریح نمود: حضور نخبگان و فرهیختگان در تصمیم گیری ها باید اساس کار قرار گیرد زیرا دانایی محوری بزرگترین سرمایه برای توسعه و پیشرفت است.

فلاح، نقش زنان روستایی در تولید و توسعه استان را ستود و افزود: امروز نقش زنان در توسعه آموزش بی بدیل است و انتظار ما این است که بانوان قدر و منزلت خود را بدانند و در جامعه تاثیر گذار باشند.

وی، تصریح نمود: بانوان در صفوف مقدم انقلاب و نظام بودند و امروز هم باید مناصب مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد و حقیقتا هر کجا بانوان در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها حضور داشته اند شاهد توفیقات بسیار زیادی بوده ایم.

وی، خانواده را پایه و اساس اجتماع دانست و نقش بانوان را در استحکام بنیان خانواده مهم و اساسی خواند و گفت: بانوان گرانقدر علاوه بر نقش مادری باید به نقش اجتماعی خود نیز توجه کنند.

قابل ذکر است در پایان این همایش که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و فرمانداری های غرب مازندران برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از زنان فرهیخته غرب مازندران تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز