خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

کاریابی های ضعیف لغو مجوز می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۱۳

یکی از وظایف مهم کاریابی شناسایی کامل فرصت ها و تهدید های و پتانسیل موجود در هر شهرستان است که باید به این مهم توجه نموده و با بهبود ارتباط خود با کارفرمایان، تعاونگران و نخبگان شهر ایجاد اعتماد کنید.

نشست کاریابی های استان مازندران پیش از ظهر امروز با حضور علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، دکتر عمران یونسی مشاور فناوری اطلاعات استاندار مازندران، رضا عبدی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل و کاریابی های استان مازندران در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش ایلنا از ساری، علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور در این جلسه طی سخنانی گفت: گسیل نمودن فضای فرصت های شغلی به سمت کاریابی ها یکی از کارهایی است که مجدانه پیگیر این موضوع هستیم از طرف دیگر کاریابی ها باید خودشان را توانمند کنند و ما باید با همکاری هم به سمت ایجاد اشتغال پایدار برویم.

وی افزود: یکی از وظایف مهم کاریابی شناسایی کامل فرصت ها و تهدید های و پتانسیل موجود در هر شهرستان است که باید به این مهم توجه نموده و با بهبود ارتباط خود با کارفرمایان، تعاونگران و نخبگان شهر ایجاد اعتماد کنید.

بابایی کارنامی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از کاریابی ها در سطح استان خاطرنشان کرد: شاخص های برای کاریابی ها مشخص کرده ایم که موظف به اجرای آن می باشند و در صورت مشاهده ضعف مجبور به لغو مجوز آنان خواهیم بود.
وی با تأکید بر ضرورت مشاوره شغلی صحیح به کارجویان اظهار داشت: حضور کارشناس مشاوره با مدرک تخصصی در کاریابی ها ضروریست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: مسئولین تمام توان خود را برای کاهش بیکاری به کار گرفته اند و ما نیز بدنبال ایده های جدید در این حوزه هستیم و از شما می خواهیم ایده خود را از طریق سایت اداره کل برای ما ارسال نمایند.

بابایی در ادامه گفت: باید نقش بخش های مختلف در اشتغال مشخص گردد به خصوص نقش دانشگاهها، باید بدانیم مشاغل خرد، مشاغل خانگی، خود اشتغالی و… در استان چه جایگاهی دارند و در واقع باید یک پنجره واحد تشکیل دهیم.

وی در پایان سخنانش هدف از دعوت دکتر یونسی مشاور فناوری اطلاعات استاندار مازندران را ایجاد یک پنجره واحد در اشتغال دانست و افزود: باید ضعف های موجود در حوزه اشتغال استان را که یکی از آنها نبود پنجره واحد برای سرمایه گزاران، کارجویان و… است برطرف نماییم و به جد این مسئله پیگیری خواهیم کرد و آن را از حالت سلیقه ای خارج خواهیم نمود.

ایجاد پایگاه داده دقیق در حوزه اشتغال برای استان ضروریست

عمران یونسی مشاور امور فناوری اطلاعات استاندار مازندران نیز با حضور در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: بزگترین ضعف موجود در سال های گذشته نبود یک سازوکار درست در حوزه اشتغال بود که قصد داریم با خرد جمعی و بر محور دانش روز آن را مناسب سازی نماییم.

وی با اشاره ضرورت ایجاد پنجره واحد در استان خاطرنشان کرد: شناسایی پتانسیل های استان، سرمایه گزاران، کارجویان و ضرورت پیگیری وضعیت اشتغال کارجویان از ابتدای ورود تا بکارگمارده شدن و… را در این پنجره واحد پیگیری خواهیم کرد.

یونسی تصریح کرد: یکی از دغدغه های استاندار مازندران و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نبود پایگاه داده معتبر در حوزه اشتغال بود که امیدواریم با تدوین نرم افزاری با دانش روز و ایجاد پنجره واحد بتوانیم بخشی از مشکلات استان را برطرف نماییم.

گفتنی است ۴۵ کاریابی در استان مازندران فعالیت دارند که از این تعداد ۳ کاریابی بین المللی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز