خبرگزاری کار ایران

علیپوردر نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران:

بیمه کشاورزان و بیمه کارگران ساختمانی در بوجه ۹۴ پیش بینی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۲۲

توجه به تولیدات داخلی یکی از مباحثمهم در رشد تولید ات است، اگر ما به رشد تولیدات داخلی توجه بیشتری داشته باشیم به همان ترتیب نرخ بیکاری در جامعه کمتر خواهد شد.

کمال علیپوردر نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران در دفتر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به انتخابات ۸۸ و حضور پررنگ و اثر گذار مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: استراتژی و تأ ثیر گذاری مردم در سرنوشت خودشان وصف ناپذیر بوده است.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی حماسه ۹ دی را انقلاب سوم اعلام کرد و ابراز داشت: حضور مردم در صحنه انتخاب نشانگر این است عشق به اهل بیت(ع) همیشه در دل مردم ایران اسلامی زنده و جاوید است.

وی یکی از اهداف مهم انقلاب را کم کردن فاصله ها در همه ابعاد دانست و اظهار داشت: با تشکیل چنین جلساتی، باید خودمان را در داخل در عین ایستادگی، با دنیا نیز تعامل داشته باشیم.

علیپوربا اشاره به اینکه با هیچ کشوری در دنیا سر جنگ نداشتیم افزود: اما به عنوان مدلی که در دنیا مطرح هستیم باید مدل برتر در دنیا باشیم.

وی به برتری ایران در زمینه های تکنولوژی و موضوعات مختلف نانو تکنولوژی در دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به تولیدات داخلی یکی از مباحثمهم در رشد تولید ات است، اگر ما به رشد تولیدات داخلی توجه بیشتری داشته باشیم به همان ترتیب نرخ بیکاری در جامعه کمتر خواهد شد.

علیپور اظهار داشت: با ارزیابی هایی که صورت می گیرد باید ببینیم از محل این جلسات تا چه اندازه در کاهش نرخ بیکاری تأثیر گذار بوده است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران افزود: در بخش بودجه ۹۴ از محل یارانه ها در دو بند که شامل یک هزارو سیصد میلیارد تومان در بخش رفاه و یک هزار میلیارد توما ن در بخش رفاه اجتماعی و جوانان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ما چقدر توانستیم در کاهش نرخ بیکاری جوانان تأثیر گذار باشیم ابراز داشت: ایجاد رقابت یکی از شاخصه های مهی است که باید به آن پرداخته شود با این موضوع که با تسهیلات داده شده چه مقدار رقابت در داخل یا صادرات خارج به ایجاد شده است.

علیپور در ادامه به آموزش رشته های فنی و حرفه ای در آموزشگاهها اشاره کرد و گفت: آموزشهایی که در فنی و حرفه ای و دانشگاههای علمی و کاربردی داده می شود باید علمی و کاربردی باشد.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای باید بازوی کاربردی کردن کارها باشد و سطح تخصصی افراد را در جامعه ارتقاء دهند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه سال ۹۴ سال پایانی برنامه پنجم توسعه است و در آستانه برنامه ششم هستیم افزود: مدیران استان باید از همین حالا برنامه ها و پیشنهادات خود را برای برای ششم به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

وی همچنین از مدیران خواست با توجه به اینکه تا یک ماه آینده لودجه دولت به صحن مجلس ارائه می شود بودجه های پیشنهادی خودشان را ارائه کنند.

علیپوردر ادامه افزود: اینکه بیمه کشاورزان و بیمه کارگران ساختمانی در بوجه ۹۴ پیش بینی شده است

هم‌پوشانی بیمه‌ای باید رفع شود

دکتر رسول ظفرمند در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران در دفتر مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: سرانه پزشک خانواده روستایی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و این مسئله تحول عظیمی در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه ضریب محرومیت بسیاری از روستاهای مازندران مانند شهرها است افزود: ۵۳ هزار خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.

مدیر بیمه سلامت با بیان اینکه طرح تحول سلامت پرداختی مردم در بخش سلامت را به سه تا ۶ درصد کاهش داده است ابراز داشت: ۲۲۰ هزار نفر در مازندران در بیمه همگانی ثبت نام کردند و ۲۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه را تحویل گرفتند.

ظفرمند با اشاره به اینکه هم‌پوشانی بیمه‌ای باید رفع شود افزود: نیمی از جمعیت استان همپوشانی بیمه‌ای دارند که باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی تخصیص یافت

رضا گرزین در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: ‌ سازمان فنی و حرفه ای مازندران، حدود ۲۲ مرکز ثابت و ۲۲۰ کارگاه آموزشی و با ۲ مرکز علمی کاربردی و بالای ۷۰۰ دانشجو برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تعهدات آموزشی ما در قالب مراکز ثابت و سیار است، گفت: هر جا نیاز به ارائه آموزش باشد مربیان ما حضور می‌یابند و امسال ۱۵ میلیون نفرساعت برای سال ۹۳ تعهدات آموزشی داریم.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی تخصیص یافت که از مبلغ برای هر متقاضی تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد.

گرزین آموزش بازار محوررا یکی از برنامه های مهم این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: در حین آموزش، بازیاریابی و تولید نیز پیش بینی شده است.

وی بر توانمندسازی کارآموزان و ۵۰ هزار نفر از متقاضیان اشتغال که در موسسات کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند اشاره کرد و ابراز داشت: بازاریابی و فروش هم از دیگر مواردی است که مورد توجه سازمان فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌گیرد.

مدیر فنی و حرفه ای مازندران به استخدام بیش از ۴ هزار و ۷۸۶ نفر مربی حق‌التدریس در کشور، که مازندران نیزشامل این برنامه می شود خبر داد.

تعاون تاکنون ۱۵ میلیارد تسهیلات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خوداشتغالی به متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر بانک توسعه و تعاون در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک کاملا دولتی، و تخصصی در بخش تعاون تاکنون ۱۵ میلیارد تسهیلات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خوداشتغالی به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی در ادامه افزود: دویست و ۱۹ نفر از محل بهزیستی استان و ۹۹ نفر از محل کمیته امداد مازندران مشمول وام خود اشتغالی از محل بانک توسعه تعاون شدند که تا پایان سال ۹۳ این تعاد به ۲۴۰ نفر خواهد رسید.

مدیر بانک توسعه و تعاون استان از تسهیلات یکصد میلیاردی برای ذخیره سازی مرکبات در استان خبر داد.

وی همچنین از پرداخت حدود یکصدو ۴۰ میلیارد تسهیلات از محل توسعه ملی خبر داد.

اکبری با اشاره به نفاهمنامه با اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: در سال جاری در حوزه ورزش و جوانان ۵۰ درصد در قالب طرح های ورزشی جذب شده اند.

بانک رفاه کارگران از بانک های عامل توسعه ملی است

فلاح مدیر بانک رفاه کارگران در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی مستمره بگیران هستند.

وی افزود: بانک رفاه کارگران از بانک های عامل توسعه ملی است که بالغ بر دویست و ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در استان پرداخت کرده است.

۹۵ درصد از نیروی کار در مازندران امنیت شغلی ندارند

نصرالله دریابیگی در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: ۹۵ درصد از نیروی کار در مازندران امنیت شغلی ندارند و بسیاری از کارفرمایان از این مسئله سوء استفاده می‌کنند که این مسئله موجب نگرانی خانواده ها شده است.

وی افزود: کارگران را به بهانه‌های مختلف از کار اخراج می‌کنند و با وجود دلسوزی دولت و مجلس، نیازمند ورود حاکمیتی هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه کارفرما به دلیل داشتن قدرت و ثروت در مقابل قانون می‎‌ایستد اظهار داشت: بدلیل قدرت کارفرما، اجازه داده نمی شود تا تشکیلات کارگری شکل گیرد.

دریابیگی با اشاره به اینکه مبالغ دریافتی بازنشستگان بسیار کم بوده و جوابگوی زندگی آنها را نمی دهد اظهار داشت: قرارداهای موقت بلای جان کارگران شده است.

وی خواستار اجرای صحیح همسازان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۴ شد و افزود: بیمه های مربوط به بازنشستگان به تعهداتشان خوب عمل نمی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز