خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خواستار شد؛

اختصاص بودجه مستقل به شورای هماهنگی رفاه استان از سوی مجلس و دولت

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۵۲

در شورای هماهنگی رفاه استان مازندران این همدلی و وفاق وجود دارد و در سایه این همدلی توانسته ایم پیگیر مطالبات و نیازهای شهروندان باشیم.

نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه استان مازندران، در محل دفتر مجمع نمایندگان مازندران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه استان مازندران، صبح امروز با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، حجت الاسلام والمسلمین ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و کمال علیپور دبیر مجمع برگزار گردید.

در این جلسه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، با تشریح اهداف و برنامه های شورای رفاه استان گفت: این شورا به خوبی توانسته است نقش تأثیرگذاری در استان داشته باشد و تاکنون ۲۳ جلسه بصورت اداری در استان برگزار گردید.

علی بابایی کارنامی افزود: حاصل این جلسات ۱۴۴ مصوبه بوده است که ۱۳۸ مصوبه آن تاکنون اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: توقع شورای هماهنگی رفاه استان از مجلس شورای اسلامی و دولت، اختصاص بودجه مستقل برای این شورا است زیرا این مجموعه بخش اعظمی از جامعه را تحت پوشش خود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: مجموعه پرسنل و همکارانی که در سطح استان در سازمانهای مرتبط و دستگاههای اجرایی مشغول کار می باشند ۱۷ هزار نفر هستند.

بابایی، با بیان اینکه قدرت در وحدت است و ضعف در تفرقه وجود دارد افزود: در شورای هماهنگی رفاه استان مازندران این همدلی و وفاق وجود دارد و در سایه این همدلی توانسته ایم پیگیر مطالبات و نیازهای شهروندان باشیم.

مشکل اصلی کمیته امداد، عدم تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌های خصوصی است

تیمور طهماسب ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال به کمیته‌ امداد استان اختصاص یافت، افزود: ۶۱ درصد اعتبارات تخصیصی از سوی بانک‌ها جذب شده و ۲۰۲۱ نفر از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند.

وی افزود: مشکل اصلی کمیته امداد، عدم تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌های خصوصی است که امیدواریم تا فرصت باقی‌مانده پایان سال نسبت به جذب اعتبارات اشتغال‌زایی اقداماتی صورت گیرد.

دولت قریب به ۹۰ هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهکار است

سید علی اصغر محمودی نیز در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران اظهارداشت: در سالجاری مصارف تامین اجتماعی در مازندران از منابع پیشی گرفته است.

محمودی با بیان اینکه میزان مصارف از منابع تامین اجتماعی استان امسال پیشی گرفته‌است، افزود: ۱۳۳۷ میلیون تومان میزان مصارف و ۱۱۷۳ میلیارد تومان میزان منابع تامین اجتماعی استان است و ۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان استان هزینه می‌شود.

وی افزود: از جمعیت سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل ۵۷ درصد زیرپوشش تامین اجتماعی استان بوده که رتبه هفتم کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ هزار مستمری بگیر و بازنشسته را در استان داریم، افزود: رتبه چهارم تعداد کارگاه‌های تولیدی بیمه‌گر کشور مربوط به مازندران است.

وی با اعلام اینکه دولت بزرگ‌ترین بدهکار تامین‌اجتماعی است، گفت: دولت قریب به ۹۰ هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهکار است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در ۶۵ سال اخیر در سازمان تامین‌اجتماعی بی سابقه بوده که در یک سال هفت شعبه در استان ایجاد‌کردیم، تصریح کرد: هفت درصد رشد بیمه‌شدگان داریم و در بسیاری از شاخص‌ها مثبت بودیم.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی استان باید نهاد خود را تقویت و به منابع داخل توجه‌ کند، افزود: در ۳۴ سال انقلاب، باید تولید داخل را بیشتر توجه قراردهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز