خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

گردشگری دریایی موضوعی جدی برای توسعه مناسبات مازندران و ویتنام است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۷۷

در زمینه صنعت، معدن و تجارت نیز مازندران در شمار استان هایی است که زمینه کار بسیار فراهم است و می توان در این راستا همکاری های خوبی داشت.

استاندار مازندران گفت: گردشگری دریایی موضوعی جدی برای توسعه مناسبات مازندران و ویتنام است نگوین هونگ تاچ، سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار تصریح کرد: در مازندران، احساس می کنم در خانه خود هستم.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، در دیدار نگوین هونگ تاچ، سفیر ویتنام در ایران با اشاره به این که برخی شباهت ها و ویژگی های مشترک مازندران و ویتنام در راستای توسعه مناسبات در زمینه های مختلف، موجب امیدواری است، خاطر نشان ساخت: باید زمینه های همکاری فی مابین شناسایی و بالفعل شود.

وی با بیان این که ویتنام در زمینه مبارزه با استعمار از سوابق خوبی برخوردار است، یاد آور شد: وضعیت کنونی ویتنام و پیشرفت های سال های اخیر این کشور قابل توجه است.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که آشنایی با توانمندی های استان، زمینه همکاری متقابل را فراهم خواهد آورد، تصریح کرد: همسایگی با چهار کشور پیرامونی دریای مازندران و وجود چهار بندر مهم تجاری و نفتی در استان از مزیت هایی است که در توسعه مناسبات قابل بهره گیری است.

فلاح، با بیان این که تجارت و گردشگری با توجه به ورود سالانه ی بیش از ۲۰ میلیون گردشگر به استان، می تواند از موضوعات و اهداف همکاری های مشترک ویتنام و مازندران باشد، بیان داشت: توسعه مناسبات در موضوع گردشگری دریایی با توجه به ظرفیت مازندران و ویتنام باید به جد دنبال شود.

استاندار، مازندران را از قطب های کشاورزی با توانمندی بالا در تولید برنج، مرکبات، شیلات و آبزی پروری خواند و تاکید کرد: در زمینه صنعت، معدن و تجارت نیز مازندران در شمار استان هایی است که زمینه کار بسیار فراهم است و می توان در این راستا همکاری های خوبی داشت.

نماینده عالی دولت در استان، سطح دانشگاه های مازندران را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: در حوزه اجرای طرح های تحول سلامت، مازندران رتبه نخست کشور را داراست.

در مازندران، احساس می کنم در خانه خود هستم

نگوین هونگ تاچ، سفیر ویتنام در ایران اسلامی نیز در این دیدار بر شباهت های کشور ویتنام و استان مازندران تاکید کرد و یاد آور شد: قرار گرفتن در نوار ساحلی و فعالیت های کشاورزی بر شباهت های این دو منطقه می افزاید و پس از نیم ساعت از ورود به مازندران احساس کردم در خانه ی خود هستم.

سفیر ویتنام در ایران اسلامی با اشاره به این که موقعیت های زیادی را برای همکاری متقابل و توسعه مناسبات در مازندران برای ویتنام می بینم، اظهار داشت: با بهره گیری از دانش فنی موجود در مازندران، می توان برنج مرغوب ایرانی را در ویتنام تولید نمود.

هونگ تاچ، افزود: ما برای همکاری اشتیاق کامل داریم و اشتیاق شما را نیز در این دیدار ملاحظه کردیم و به توسعه مناسبات با توجه به توانمندی های دو طرف اعتقاد داریم.

روابط اقتصادی ایران و ویتنام، قابلیت افزایش تا ۲ میلیارد دلار را داراست

کریم سجادی، رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام نیز در این دیدار با اشاره به این که سال گذشته قرار داد خواهر خواندگی بین تهران و هانوی منعقد شده است، بیان کرد: انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین ساری و هانوی می تواند به توسعه مناسبات فی مابین مازندران و ویتنام کمک نماید.

وی، خاطر نشان ساخت: روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و ویتنام قابلیت افزایش تا ۲ میلیارد دلار را داراست.
در این دیدار که معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، رییس

اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان، مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در ساری و شاعری، مشاور استاندار، دکتر فلاح را همراهی می نمودند، هر یک از حاضرین به بیان توانمندی ها و ظرفیت های مازندران در بخش های مرتبط پرداختند.
هم چنین در این دیدار سید کمال سجادی، رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام، همسر سفیر ویتنام در ایران و برخی اعضای انجمن دوستی ایران و ویتنام، نگوین هونگ تاچ را همراهی کردند.

گفتنی است؛ سفیر ویتنام در ایران اسلامی و هیات همراه، طی امروز و فردا از مراکز مختلف آموزشی، تحقیقاتی، علمی، اقتصادی و…مازندران به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های استان بازدید خواهند نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز