خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

نگاه امروز ما به استان، نگاه منطقه ای نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۳۱

گرچه مشکلات منطقه ای کم نیست ولی باید جهت رفع مشکلات و موانع استان تلاشهای زیادی نمود.

ربیع فلاح جلودار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران ویژه نوروز ۹۴ که با حضوردکتر رحمانی موحد رئیس هماهنگی ستاد سفر، مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات سازمان گردشگری مازندران برگزار شد با بیان اینکه نگاه امروز به استان دیگر نگاه منطقه ای نیست اظهار داشت: گرچه مشکلات منطقه ای کم نیست ولی باید جهت رفع مشکلات و موانع استان تلاشهای زیادی نمود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: گردشگر و توریستم مسیر و منطقه ای را برای تفریح انتخاب می کند که در همه زمینه ها توسعه یافته باشد بنابراین ما باید استان مازندران را آنچه که در شأن و منزلت آن است ضریب توسعه گردشگری را بالا برده و ارتقاء دهیم.

استاندار مازندران ابراز داشت: استان مازندران از لحاظ عینی و عملی دیگر یک استانی با ظرفیت ۳ میلیونی نیست بلکه مازندران همواره در طول فصول سال پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است بنابراین ما باید آمادگی کامل، ضمن تأمین نیازهای استان در تمام زمینه ها را داشته باشیم.

وی گفت: مازندران در بحثامنیت بحثاجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی استانی شاخص بوده و نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته و این موضوع با آمار و ارقام و شاخصه های ملی و منطقه ای مشهود است.

فلاح جلودار با بیان اینکه اینطور نیست که ما در زمینه زیر ساخت ها مشکل نداشته باشیم مشکلاتی زیر ساختی در استان وجود دارد اما با شرایط موجود خوشبختانه هماهنگی و انسجام حتی از نگاه منتقدین در راستای توسعه وپیشرفت استان وجود داردو این نگاه و نقطه نظر می تواند موقعیت بسیار بزرگ برای استان بشد.

وی با اشاره به مواهب الهی از از قبیل کوه، جنگل و دریا در مازندان اشاره کرد کرد و اظهار داشت: استان مازندران با توجه به شرایط فوق و دارا بودن امکانات بی نطیر در دنیا اگر درست و بهینه مدیریت شود موضوع گردشگری میتواند مشکلات اشتغال و حتی اقتصادی در استان را رفع کند.

استاندار مازندران بیان داشت: ما حدود ۲۰ میلیون نفر تخت در استان مازندران داریم که به نظر من این تعداد حتی در روزهای آغازین سال بیشتر استقبال می شود، اگر برای هر تخت ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم حدود هزار میلیارد تومان می شود که این رقم حاصل کارهای خوب گردشگری در یک مقطع زمانی است.

فلاح در ادامه افزود: میلیونها نفر استان مازندران را به عنوان استان دوم قبول دارند که این مسئله می تواند پدیده نادر در سطح کشور باشد بنابراین در بحثخدمات مسافرین و گردشگران باید کمبود ها و کاستی ها تبادل نظر شده تا فعالیت ها و امکانات درسطح بالا به مسافرین و گردشگران ارائه گردد.

وی با اشاره به اینکه میراثفرهنگی استان یکی دیگر از مباحثی که در بحثگردشگری باید به آن توجه ویژه ای شود، آثار فرهنگی و بومی بسیاری در استان مازندران وجود دارد که شاید مردم استان نیز از آن مطلع نباشند اظهار داشت: میراثفرهنگی سرمایه های ملی و منطقه ای استان مازندران هستند.

فلاح در ادامه افزود: ما باید ورود بخش های خصوصی را برای شناسایی و معرفی اماکن فرهنگی استان مازندران را فراهم کنیم تشکلاهای مردم نهاد نیز می توانند در این زمینه به خوبی ورود پیدا کنند.

وی در ادامه به صنایع دستی فروان در استان مازندران اشاره کرد و از فرمانداران و شهرداران درخواست نمود تا زمینه بازار مصرف را برای تولید کنندگان صنایع دستی فراهم کنند.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ما باید زمینه گردشگری در مازندران احصاء کنیم ابراز داشت: مزارع برنج، باغات مازندران نیز می تواند زمینه جذب گردشگران باشد.

فلاح جلودار گردشگری دریایی مازندران از مباحثمهم گردشگری عنوان کرد و گفت: فرمانداران و مسئولین استان باید به این موضوع به عنوان یک نیاز اساسی و جذب توریسم توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید نگاه جامع گری نسبت به گردشگری داشته باشی و از نگاه تشکیلاتی و صنفی خارج شویم افزود: باید راه ورود سرمایه گزاران را به استان باز کرده و نهایت همکاری و تعامل را برای ارتقای استان با آنان داشته باشیم.

استاندار مازندران در ادامه اظهار داشت: ما باید گردشگری داخلی را به عنوان هدف مقدس و با ارزش دنبال کنیم و با مدیریت استانی مشکلات و موانع موجود برای جذب گردشگر را کم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز