خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

سست شدن اعتقادات کانون خانواده را متزلزل می کند / اصناف و بازاریان بهترین نیروها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۲۲

لازم است اصناف در راستای ترویج به تشویق رعایت کنندگان در حجا ب و عفاف، موازین ایرانی اسلامی اقداماتی را انجام دهد.

سست شدن اعتقادات کانون خانواده را متزلزل می کند / اصناف و بازاریان بهترین نیروها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، جواد واحدی فرماندار مرکز استان درجلسه کارگروه عفاف و حجاب در سالن اجتماعات فرمانداری در مبحثعفاف و حجاب باا شاره به مشکلات و معضلات جامعه گفت: سست شدن اعتقادات مذهبی باعثبروز بسیاری از آسیبها و مشکلات بوده و خانواده و جامعه را متزلزل می نماید.

مسئول دولتی شهرستان ساری ضعیف شدن باورهای اخلاقی را دومین علت عدم استحکام خانواده عنوان کرد و متذکر شد: وقتی باورهای اخلاقی در خانواده ضعیف شود بنیان خانواده تضعیف می شود.

فرماندار شهرستان ساری با تاکید براینکه نیت دشمنان ضربه زدن به اعتقادات، آرمانها و اصول اخلاقی ما از درون جامعه است افزود: هنگامیکه هویت و اعتقادات اخلاقی و فرهنگی یک ملت سست و ناپایدار شد. آن وقت است که راههای نفوذ و تسلط آنها بر افکار و دسترسی به اموال عمومی آن مردم برای دشمنان باز می شود.

جواد واحدی با تاکید براین مطلب که انسان با هر دین و آیینی باید در مسائل اجتماعی حدو مرزی را رعایت کند، ابراز داشت: در بحثعفاف و حجاب معیارخاصی را تعریف نکردیم و خط قرمز این موضوع حل نشده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود و ناهنجاری‎های اجتماعی اظهار کرد: اکثر مشکلاتی که در جامعه و کانون خانواده به وجود می‎آید، از ناحیه بدحجابی و عدم توجه به معارف دینی و دستورات الهی است.

واحدی، با ادای این نکته که اصل زیبایی سیرت انسان است اذعان کرد: حجاب پوشش ظاهری، عفاف پوششی درونی است و هردو مکمل یکدیگر هستندلذا رعایت موازین اسلامی و شرعی عفاف و حجاب برای مردان و زنان یکسان است.
*اصناف و بازاریان بهترین نیروها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

فرماندار با اعلام اینکه حجاب مختص ادارات نیست بیان داشت: در ورودی بعضی از نهادها با جمله " بدون حجاب وارد نشوید " روبرو می شویم این یک توهین است چرا که رعایت حجاب به مکان ها و جایگاه های خاص مربوط نیست بلکه یک اعتقاد و باور اخلاقی و، وظیفه شرعی است.

وی اصناف و بازاریان را بهترین نیرو برای ترویج فرهنگ عفاف حجاب مطرح نمود و ابراز داشت: اصناف آینه تمام نمای مسائل اخلاقی و اجتماعی است ولی متاسفانه شاهد عدم بسیاری از ناهنجاری ها در این بخش هستیم.

این مسئول شهرستانی تصریح نمود: اصناف میتوانند از همان دریچه ی دوستی و ارتباطات صمیمانه ای که با همدیگر و البته مشتریان خود دارند در ترویج فرهنگ صحیح پوشش و عفت نقش بسزایی ایفا نمایند.

جواد واحدی وضعیت فروشندگان را زیبنده ندانست و اذعان داشت: در بعضی از شغلها در اصناف و بازار جای مردان و زنان عوض شده است.

فرماندار مرکز استان به نظارت و بررسی بیشتر در بخش فروش البسه زنانه و لوازم آرایشی بهداشتی، خیاطان مرد و تولیدکنندگان و.. را خواستار شد و گفت: لازم است اصناف در راستای ترویج به تشویق رعایت کنندگان در حجا ب و عفاف، موازین ایرانی اسلامی اقداماتی را انجام دهد.

فرماندار مرکز استان درجمع بندی سخنان خود یاد آور شد: دشمن در مقابل فرهنگ ناب از تمام ظرفیت های رسانه ای استفاده می کند تا به مجموعه های دینی آسیب وارد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز