خبرگزاری کار ایران

برای نخستین‌بار در شمال کشور؛

دستگاه «مولتی لیف کولیماتور» در بابلسر به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۸۸

کاربرد‌های بالینی دستگاه کولیماتور مولتی لیف برای تومور‌های مغزی به صورت متاستاتیک یا منفرد و برای تومورهای سر و گردن، ریه و پروستات استفاده می‌شود.

دستگاه «مولتی لیف کولیماتور» برای نخستین‌بار در شمال کشور در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بابلسر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، رئیس بیمارستان شهید رجایی بابلسر در مراسم افتتاح دستگاه کولیماتورمولتی لیف در بیمارستان شهید رجایی بابلسر با بیان اینکه این مرکز از سال ۶۴ با توجه به شیوع بالای سرطان به ویژه در دستگاه گوارش در شمال کشور راه‌اندازی شد، اظهار داشت: فعالیت اصلی این مرکز شیمی درمانی و پرتو درمانی است.

علی منفرد با اشاره به اینکه این مرکز از مهم‌ترین مراکز درمان بیماران سرطانی شمال کشور است، افزود: این دستگاه یک تکنولوژی دقیق و پیچیده دارد که تمام بافت‌های سالم را از تابش پرتو حذف می‌کند.

رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی شهید رجایی بابلسر با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، دستگاه کولیماتورمولتی لیف به عنوان نخستین دستگاه در شمال کشور در اختیار این مرکز قرار گرفت، افزود: این دستگاه با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداری مازندران خریداری و در بیمارستان شهید رجایی بابلسر راه‌اندازی شد.

وی اعتبار تخصیص یافته برای خرید این دستگاه را یک‌ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امیدوارم با استفاده از این دستگاه گام مهمی برای بهبود وضعیت درمانی بیماران به سرطان برداشته شود.

منفرد همچنین یکی از مشکلات این مرکز آموزشی درمانی را اسکان همراه بیماران سرطانی برشمرد و با بیان اینکه بیماران استان‌های مختلف کشور نیز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، بیان داشت: با توجه به اینکه درمان بیماران سرطانی مدت ۲۵ روز تا یک‌ماه، طول می‌کشد در این مرکز محلی برای اسکان همراهان بیماران در نظر گرفته نشده است و خانواده‌های بیماران مجبور بودند علاوه بر درمان بیمار هزینه سنگینی را برای اسکان خود متحمل شوند.

وی همچنین از انعقاد قرارداد برای نصب دستگاه «براکی تراپی» در بیمارستان آموزشی و درمانی شهید رجایی بابلسر در سال آینده خبر داد و گفت: «براکی تراپی» یکی از روش‌های درمانی سرطان از راه نزدیک است که به دلیل عدم وجود این دستگاه در مازندران، بیماران مجبور بودند به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی بابلسر همچنین از انعقاد قرارداد برای نصب دومین دستگاه شتاب دهنده با انرژی کلاس B در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این دستگاه در بیمارستان امام خمینی ساری وجود دارد اما جوابگوی نیازهای کل مردم استان نیست که با نصب این دستگاه امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

گفتنی است، کاربرد‌های بالینی دستگاه کولیماتور مولتی لیف برای تومور‌های مغزی به صورت متاستاتیک یا منفرد و برای تومورهای سر و گردن، ریه و پروستات استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز