خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران:

استفاده از ابزار آلات و تکنولوژی جدید هزینه ها را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۶۸

کاشت، داشت و برداشت برنج، مشقات خاص خود را دارد و استفاده از ابزار آلات و تکنولوژی جدید هزینه ها را کاهش می دهد و از سنگینی کار کشاورز می کاهد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: برگزاری نمایشگاهها، در معرفی تکنولوژی های جدید در حوزه های مختلف تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگارایلنا از قائم شهر، دلاور حیدرپور در بازدید از چهارمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین آلات، کود و سم و نهاده استان مازندران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاهها، در معرفی تکنولوژی های جدید در حوزه های مختلف تاثیر گذار است اظهار داشت: سازندگان، دستاوردهایی را که در طول ساز می سازند در معرض دید عموم قرار می دهند و با گردآوری دانش جدید، در توسعه کشاورزی می کوشند.

وی افزود: در یکسال و نیم گذشته، اعتبار خوبی برای مکانیزاسیون کشاورزی در نظر گرفته شده که می توان با استفاده از ادوات کشاورزی بروز، شاهد افزایش تولید و کاهش هزینه ها باشیم.

حیدرپور، از برنج بعنوان کشت غالب استان مازندران نام برد و تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت برنج مشقات خاص خود را دارد و استفاده از ابزار آلات و تکنولوژی جدید هزینه ها را کاهش می دهد و از سنگینی کار کشاورز می کاهد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: سال گذشته با استفاده از تسهیلات ۶ ماهه دوم، ۲۵۰عدد کمباین تجهیز کردیم و این در حالی است که امسال، بیش از هفتاد درصد برداشت برنجمان با کمباین مخصوص انجام شد.

وی، تقویت شالیکوبی ها در کنار استفاده از مکانیزاسیون را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: برای تکمیل کار، نیاز است شالیکوبی ها را تقویت کنیم تا خشک کن ها را توسعه دهند زیرا وقتی برداشت توسط کمباین انجام می شود رطوبت محصول، بالاست و بلافاصله باید خشک شود.

گفتنی است: چهارمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین آلات، کود و سم ونهاده استان مازندران از امروز به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرستان قائم شهر دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز