خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفتگو با ایلنا:

نگاه سیاسی بجای خدمات در تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۳۵

در صورتی که نگاه سیاسی به این سازمان داشته باشیم خیلی از خدماتی که باید برای کارگران در نظر گرفته شود تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره کانون کارگری باز نشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: راه صحیح افزایش درآمد تامین اجتماعی نظارت بیشتر بر شرکت‌های شستا است.

عنایت اله طالبی در گفتگو با ایلنا در ساری افزود: تامین اجتماعی سهامدار صنایع پتروشیمی، کشتی رانی، بنادر، قطارهای رجا، هتل‌های هما و… است ولی تاکنون آماری از سودهای تامین اجتماعی در این شرکت‌ها منتشر نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد از آیین نامه‌ها را سلیقه‌ای اجرا می‌کند، گفت: در شرایط کنونی بازنشستگان با افزایش سن بازنشستگی و میزان دریافت حق بیمه کارگر و بحثخدمات درمانی مخالف هستند.

طالبی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تلاش برای افزایش درآمد آن هم بدین ترتیب، ناشی از سیاست‌های خارجی جریان حاکم و به تبع آن تحریم‌های ناعادلانه‌ای باشد که فشار اصلی آن بر دوش کارگران است.

عضو هیئت مدیره کانون کارگری باز نشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در ادامه این گفتگو خواستار نگاه خدماتی به تامین اجتماعی شد و افزود: در صورتی که نگاه سیاسی به این سازمان داشته باشیم خیلی از خدماتی که باید برای کارگران در نظر گرفته شود تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

این فعال با سابقه کارگری تصریح کرد: افزایش امید به زندگی در کارگران یکی از دلایلی است که برای افزایش سن بازنشستگی اعلام می‌شود و این درحالی است که ۴۰ درصد از کارگران کشور با اضطراب و استرس از حقوق معوقه و ترس از تمدید نشدن قرارداد روزگار می‌گذرانند و امید به زندگی در آن‌ها بسیار کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز