خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

با اجرای طرح تحول سلامت، گزارشی از دریافت زیرمیزی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۶۲

با اجرای این طرح، بیماران در استان مازندران با ارجاع پزشک خانواده پنج درصد و بدون ارجاع پزشک خانواده ۱۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خوشبختانه تاکنون در استان گزارشی از دریافت زیرمیزی توسط پزشکان دریافت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، قاسم جان بابایی در نشست خبری با بیان اینکه بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی مازندران برخلاف سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسو با ترویح زایمان طبیعی فعالیت نمی کنند اظهار داشت: آمار زایمان های طبیعی در بیمارستان های دولتی مازندران در هر فصل دو و نیم درصد افزایش می یابد، این روند در بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی معکوس و همراه با افزایش زایمان به روش سزارین است.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت آمار زایمان های طبیعی در بیمارستان های دولتی مازندران ۳۳ درصد بود که هم اکنون به حدود ۵۰ درصد رسیده است و توجه به زایمان طبیعی و رایگان بودن آن یکی از محورهای طرح تحول نظام سلامت است که از اردیبهشت ماه امسال به اجرا گذاشته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کاهش هزینه پرداخت هزینه درمان بیماران بستری را از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح، بیماران در استان مازندران با ارجاع پزشک خانواده پنج درصد و بدون ارجاع پزشک خانواده ۱۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می کنند.

وی از فراهم شدن شرایط مطلوب ارائه خدمت دارویی به بیماران بستری در بیمارستان ها به عنوان دیگر دستاورد طرح تحول نظام سلامت نام برد و افزود: تمامی داروی موردنیاز بیماران در این طرح از سوی بیمارستان تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

جان بابایی، از برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان به عنوان مرحله جدیدی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور نام برد و گفت: اجرای این مرحله از پانزدهم آبان ماه امسال آغاز شد و خوشبختانه تاکنون در استان گزارشی از دریافت زیرمیزی توسط پزشکان دریافت نشده است.

جان بابایی از شهروندان خواست تا دریافت زیرمیزی توسط پزشکان را به سامانه ۱۶۹۰ اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز