خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه های بخش کشاورزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۰۱

بازدید از شرکت صنعتی خزر الکتریک به عنوان تولید کننده انواع خشک کن و تجهیزات صنایع تبدیلی در شهرستان آمل از دیگر برنامه های سفر یکروزه حجتی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بازدید وزیر جهاد کشاورزی در روز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه از پروژه های بخش کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور از برنامه های سفر یک روزه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به مازندران خبر داد و اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه ۲۹ آبان ماه از پروژه ها و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان بازدید می کند.

وی از بازدید باغ ۳۶ هکتاری شرکت پرا در شهر فریم شهرستان ساری خبر داد و افزود: احداثاین باغ با اعتبار ۳.۷۱ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار شامل ۳۰ هکتار باغ سیب پایه مالینگM۹،۴ هکتار باغ گلابی و ۲ هکتار باغ آلو و هلو می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: احداثاین باغ بر اساس آخرین یافته ها و دستاوردهای باغبانی، مجهز به سیستم آبیاری قطره ای هوشمند(کنترل آب و کود) و با پیش بینی عملکرد ۸۰ تا ۱۰۰ تن در هکتار می باشد.

حیدرپور، به اهداف این پروژه اشاره کرد و افزود: اشتغالزایی در منطقه و اجرای نمونه ای از تغییر الگوی کشت منطقه و احداثباغ در زمین های شیب دار مستعد و رونق اقتصادی در منطقه و تولید میوه از مهمترین اهداف این پروژه می باشد.

وی اظهار داشت: بازدید از شالیکوبی برنج پردیس در شهرک صنعتی کوهی خیل شهرستان جویبار از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی به مازندران است که این پروژه با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی ۳۰ نفر، ظرفیت جذب مواد اولیه(شلتوک) به میزان ۱۰ هزار تن و خط تبدیل با ماشین آلات مدرن به ظرفیت ۵ تن در ساعت احداثشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این پروژه با هدف کاهش ضایعات ۱۰ درصدی برنج، افزایش ظرفیت و تبدیل از یک تن در ساعت به ۵ تن در ساعت احداثشده است.

حیدر پور، بازدید از پروژه آبیاری تحت فشار دشت ناز شهرستان میاندرود در سطح ۵۵۵ هکتار را از دیگر برنامه های حجتی عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی بوده که در سه فاز به ترتیب در فاز اول در سطح ۱۳۰.۶ هکتار، فاز دوم در ۲۳۳ هکتار و فاز سوم در ۱۰۹.۶ هکتار اجرا شده است.

وی، افزایش راندمان آبیاری و بهبود کمیت و کیفیت تولیدات باغی و زارعی را از اهداف پروژه ۵۵۵ هکتاری آبیاری تحت فشار دشت ناز شهرستان میاندرود عنوان کرد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کارخانه شالیکوبی شرکت زرین برنج شمال در کلاگر محله شهرستان بابل هم با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

وی در این رابطه اظهار داشت: این پروژه با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰ نفر و ظرفیت جذب مواد اولیه(شلتوک) ۱۳ هزار تن و ظرفیت تولید ۴ تن در هر ساعت افتتاح خواهد شد.

حیدرپور، کاهش ۱۰ درصدی ضایعات برنج، صرفه جویی در مصرف سوخت، تسریع در خشک
کردن شلتوک با توجه به برداشت مکانیزه شالی و درصد رطوبت بالای آن، افزایش ظرفیت تبدیل از یک تن در ساعت در کارخانجات سنتی به ۴ تن در ساعت با ماشین آلات صنعتی را از اهداف کارخانه شالیکوبی شرکت زرین برنج شمال دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بازدید از شرکت صنعتی خزر الکتریک به عنوان تولید کننده انواع خشک کن و تجهیزات صنایع تبدیلی در شهرستان آمل از دیگر برنامه های سفر یکروزه حجتی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: شرکت صنعتی خزر الکتریک تولید کننده ماشین آلات صنایع تبدیلی کشاورزی و دستگاه خشک کن شالی و غلات است که این پروژه با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر مورد بازدید واقع خواهد شد.

حیدرپور، پایین آوردن هزینه، بهینه سازی مصرف انرژی و بهینه کردن دستگاه ها و ماشین آلات شالیکوبی و مدرن کردن خشک کن های سنتی را از اهداف این پروژه برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز