خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران خبر داد:

فعالیت ۵۰ مرکز آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۲۹

چندی قبل نخستین مرکز بازی‌ درمانی و کار درمانی کودکان استثنایی در شهرستان آمل بهره‌برداری شد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: هم‌اکنون ۵۰ مرکز آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران فعالیت دارند.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، شمس‌الله حسینی گفت: بیش از ۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان داشت: یک هزار و ۵۰۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و دارای اختلالات ویژه یادگیری در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام این که ۳ هزار و ۹ دانش‌آموز این استان دارای نیازهای خاص استثنایی بوده و ۵۶۴ دانش‌آموز تلفیقی هستند که در مدارس عادی به تحصیل مشغولند، یادآور شد: هم‌اکنون ۵۰ مرکز آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران فعالیت دارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران خاطرنشان کرد: در این بین ۲۷ مرکز آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی مجهز به امکانات کار درمانی و بازی‌ درمانی هستند.

حسینی یادآور شد: چندی قبل نخستین مرکز بازی‌ درمانی و کار درمانی کودکان استثنایی در شهرستان آمل بهره‌برداری شد.

وی، از تحصیل ۲۴۸ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در مدارس آموزش استثنایی و مدارس عادی استان خبر داد و بیان داشت: ۷۹ دانش‌آموز نابینا در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و ۱۶۹ دانش‌آموز کم‌بینا و نیمه‌نابینا که به عنوان دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر لحاظ می‌شوند، در مدارس عادی درس می‌خوانند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران از برگزاری همایش پارالمپیک در مراکز استان‌ها ویژه معلولان اشاره کرد و گفت: باید با حمایت مسئولان و خانواده‌ها بیش از گذشته به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز