خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگری بازنشستگان قائمشهر در گفتگو با ایلنا:

هیچ نهاد یا مرجعی نمی‌تواند نسبت به تفکیک و ادغام سازمان تامین اجتماعی اقدام نماید

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۷۸

اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی حاصل پس‌انداز کارگرانی است که در هفت آسمان یک ستاره ندارند اما برای تامین آتیه خود و خانواده‌شان هر ماهه بخش حقوق آنها تحت عنوان حق بیمه به حساب این سازمان واریز می‌شود.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان قائمشهر گفت: دریافت و پرداخت بیمه تکمیلی فشاری مضاعف بردوش کارگر و بازنشسته است واین مغایر با قانون است.

نقی علیجانزاده در گفتگو با ایلنا در ساری، با بیان اینکه رفع مسئولیت تامین اجتماعی در خصوص تعهداتش به بیمه شدگان و عدم پرداخت بدهی دولت به این صندوق بین النسلی منجر بر دست اندازی به سفره کارگران و بازنشستگان شده است گفت: کم کردن خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی منجر به آن گردیده که بازنشستگان به بیمه های تکمیلی روی آورند این کار آینده درمان مستقیم تامین اجتماعی را با خطر مواجه می کند و باعثمی‌شود که این نوع درمان کم رنگ شود.

وی با انتقاداز عدم اجرای قانون همسان سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کارگری گفت: تامین اجتماعی قانون همسان سازی مستمری بازنشستگان را فقط برای پرسنل بازنشسته خود اجرا کرده است.

علیجانزاده افزود: درحالی سازمان تامین اجتماعی مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده که منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه تمامی بیمه شدگان و نه فقط پرسنل این سازمان تامین شده است.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: تامین اجتماعی تاکنون همسان سازی را به بهانه کسری بودجه به تعویق انداخته و از دولت خواسته تا بودجه مستمری بازنشستگان را برای اجرای این قانون تامین کند اما مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان تامین کرده است.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان قائمشهر درقسمت هایی دیگر از این گفتگو اظهار کرد: هرگونه دخل و تصرف دیگران به بخش درمان تامین اجتماعی موجبات معصیت نابخشودگی و ضرر وزیان به جامعه کارگری خواهد بود.

علیجانزاده افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی اجازه نخواهند داد به هیچ یک از بخش‌های درمانی، اداری یا مالی این سازمان جدا و به وزارتخانه یا هر دستگاه دیگری ادغام شود.

وی تاکید کرد: مجموعه سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارگران نیز ساخته شده و یک صندوق بین‌النسلی عمومی دولتی است بنابراین هیچ نهاد یا مرجعی نمی‌تواند نسبت به تفکیک و ادغام آن اقدام نماید.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان قائمشهر در پایان خاطرنشان کرد: اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی حاصل پس‌انداز کارگرانی است که در هفت آسمان یک ستاره ندارند اما برای تامین آتیه خود و خانواده‌شان هر ماهه بخش حقوق آنها تحت عنوان حق بیمه به حساب این سازمان واریز می‌شود.

گفتنی است، کانون بازنشستگان قائمشهر با داشتن بیش از ۱۴ هزار عضو یکی از فعال‌ترین کانون‌های باز نشستگی کارگری درسطح استان مازندران و کشور است که روزانه پاسخ‌گوی چند صد تن از مراجعه کنندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز